וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ' הפסיק לסקר את מניית כור

שלומי שפר

17.10.2006 / 15:31

מריל לינץ' הודיע למנויים כי בעקבות אי בהירות לגבי עתידה של כור לאחר רכישתה על ידי אי.די.בי הוא מפסיק לסקר אותה

בנק ההשקעות מריל לינץ' הודיע אתמול למנויים על הסקירות שלו כי הוא מפסיק לסקר את מניית כור באופן מיידי - כך נודע ל-TheMarker. בהודעה למשקיעים כותב האנליסט חיים ישראל כי בעקבות שינוי של מבנה השליטה בחברה הוחלט שלא לסקר אותה יותר. עוד נכתב, כי למשקיעים אין כל סיבה להסתמך על התחזיות הקודמות שנתנה מריל לינץ' לחברה.

ישראל מסביר עוד כי בעקבות העובדה שכור נרכשה על ידי אי.די.בי, האסטרטגיה והעתיד שלה כחברת אחזקות אינם ברורים. יתרה מכך, העתיד של כור, בתוך אי.די.בי לוט בערפל, כותב ישראל, וזו סיבה מספיק טובה להפסיק לסקר אותה. מריל לינץ' ישראל, המסקר לא מעט מניות, בעיקר עבור משקיעים זרים, גם אינו מסקר את אי.די.בי עצמה - הקונצרן הגדול במשק.

קונצרן אי.די.בי, שבשליטת נוחי דנקנר השתלט בתחילת השנה על כור, ורכש באמצעות דסק"ש את גרעין השליטה בחברה (30.8%) מידי משפחות ברונפמן וקולבר, תמורת 394 מיליון דולר. בנוסף מחזיקה הקבוצה בראשותו של דנקנר עוד 9.9% ממניות כור, אותן רכשה אשתקד החברה האם של דסק"ש, אי.די.בי פיתוח, מידי קרן הרמס הבריטית, תמורת 442 מיליון שקל (282 שקל למניה).

לדסק"ש גם אופציה לרכוש מיו"ר כור, יונתן קולבר, עוד 4% ממניות החברה. האופציה תמומש כנראה בחודשים הקרובים ואי.די.בי תבסס את שליטתה בכור עם אחזקה של יותר ממחצית המניות. לאחרונה הגדילה אי.די.בי את אחזקותיה בכור לכ-46% בעקבות הצעת רכש. האחזקה העיקרית של כור היא השליטה בחברת האגרו-כימיה מכתשים אגן, שבספטמבר השנה פירסמה אזהרת רווח לרבעון השלישי של 2006.

בתגובה לשאלה מדוע החליטו להפסיק לסקר את כור, ומדוע הם לא מסקרים את אי.די.בי, אמר אתמול חיים ישראל: "ההחלטה אינה קשורה בכך שנוחי דנקנר הפך להיות בעל השליטה". לדבריו, מותר לכל אנליסט לסקר מספר מסוים של מניות והתקבלה החלטה במריל לינץ' שלא לסקר את מניות כור. עוד לדבריו, אין סיבה מיוחדת לכך שהוא אינו מסקר את אי.די.בי וכי יש עוד מניות גדולות שהוא אינו מסקר, בשל העובדה שהוא אנליסט אחד ויש גבול למספר המניות שהוא יכול לעקוב אחריהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully