וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיא: "הבורסה תטפס ב-15%-12% בטווח של שנה"

נתן שבע

17.10.2006 / 15:30

מאיר מזוז מפיא: "השוק נסחר ב-10% מתחת לשווי הכלכלי". אגוד: "המעו"ף יכול להגיע ל-950 נקודות עד סוף השנה"

למרות שהבורסה לא פותחת את מהדורת החדשות או תופסת את הכותרות הראשיות בעיתונים, היא רחוקה רק 3% מהשיא - כאילו לא היתה פה מלחמה עד לפני חודשיים. מנהלי ההשקעות בשוק נשמעים היום מאוד אופטימיים לגבי ההמשך.

"השוק נסחר ב-10% מתחת לשווי הכלכלי, המחירים לא יקרים", אומר מאיר מזוז המשנה למנכ"ל פיא, "בהסתכלות של שנה קדימה אני רואה את השוק מטפס 15%-12%".

אז להיכנס לבורסה כשהבורסה במרחק של 3.5% מהשיא?

"ההסתכלות שלי היא לטווח ארוך ולא לטווח קצר. השוק ימשיך לטפס גם בתקופה הקרובה. אנחנו מעריכים כי הנגד יוריד פעמיים את הריבית ב-0.25% בחודשיים הקרובים - דבר שתומך בשוק המקומי. עם זאת, השוק היה מאוד סלקטיווי השנה. היו מניות שעלו באופן משמעותי ואחרות שנפלו. הרבה תלוי גם במצב הגיאו-פוליטי ושלא נראה התלקחות בעקבות ניסוי הטילים של צפון קוריאה או הסתבכות עם האיראנים".

ומה לגבי חו"ל?

"השוק האמריקאי נמצא במהלך של תיקון והוא נראה אטרקטיווי. חולשת הדולר פגעה בתשואה של המשקיעים בשוק זה. גם מדינות הבריק (ברזיל, רוסיה, יפן, סין), למרות הביקורת שנמתחה עליהם, השיגו תשואות יפות ב-2006 וצפויים לעשות כך גם ב-2007", אומר מזוז.

"כמו שהדברים נראים כרגע יכול להיות שהמעו"ף יתקרב ל-950 נקודות עד סוף שנה", אומר אמיר חייק הכלכלן הראשי של בנק אגוד, "רווחיות החברות היא בהחלט סבירה, האינפלציה נמוכה, בצמיחה נמשכת והסביבה העולמית נראית טוב והריבית יורדת. אנחנו לא מעריכים כי הנגיד יוריד את הריבית ביותר מ-0.25%. הורדה נוספת תלויה בהתנהגות הדולר. אני אופטימי לגבי ההמשך אבל הכל בהנחה שהשקט היחסי באיזור יימשך".

"השווקים בארה"ב נראים גם כן טוב. גם שם מתנהל ראלי, האינפלציה נמוכה והריבית יורדת. ייתכן שנראה תיקון של 3%-2% בתקופה הקרובה לאחר הריצה האחרונה אבל המגמה היא בהחלט חיובית. ללקוחות אנחנו ממליצים לפזר את ההשקעות גם בחו"ל ולא להתמקד רק בשוק הישראלי"

ומה לגבי הדולר?

"הסיכויים שהדולר יגיע ל-4.4 שקלים גבוהים יותר משיגיע ל-4 שקלים", אומר חייק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully