וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר מינה ועדה שתגבש תוכנית לשילוב חברת הדואר במערכת הבנקאות

רם דגן

17.10.2006 / 19:43

הצוות בראשות מנכ"ל האוצר יבדוק כיצד ניתן להרחיב את השירותים הבנקאיים שמספק דואר



שר האוצר אברהם הירשזון החליט על מינוי צוות מיוחד שיבדוק כיצד ניתן לשלב את חברת הדואר במערכת הבנקאות. הצוות אמור לבחון בחודשים הקרובים כיצד ניתן ורצוי להרחיב את השירותים הפיננסים שמציעה כיום חברת הדואר לציבור. לצורך כך יפנו חברי הצוות לגורמים בחו"ל בעלי ניסיון בתהליכים דומים וינסו ללמוד מהם כיצד רצוי לבצע את המהלך. צוות הבדיקה אמור להגיש לשר את ממצאי דו"ח הביניים בתחילת דצמבר הקרוב, ולהגיש את הדו"ח הסופי עד סוף מארס 2007.



ל-TheMarker נודע כי ביום שני האחרון קיים שר האוצר דיון בו הוחלט על הקמת הצוות בו יהיו חברים מנכ"ל המשרד, יוסי בכר הממונה על התקציבים, קובי הבר, החשב הכללי במשרד, ירון זליכה, ומנהל רשות החברות, אייל גבאי. מי שיעמוד בראש הצוות הוא מנכ"ל האוצר, שיוכל להכריע במקרה של מחלוקת בין חברי הצוות.



החלטתו של הירשזון מתבצעת בהמשך להחלטת הממשלה מן החודש שעבר להורות לשר האוצר ושר התקשורת לגבש תוכנית להרחבת השירותים הפיננסיים הנוספים שחברת הדואר תורשה להציע לציבור. כיום מציעה חברת הדואר מספר מצומצם של שירותים בנקאיים באמצעות בנק הדואר שנמצא בבעלותה. לאחר קבלת ההמלצות של ועדת הבדיקה החדשה, אמורה חברת הדואר לגבש תוכנית להרחבת השירותים הפיננסיים שתציע לציבור. בין היתר אמורה החברה שנהנית מפריסת סניפים עניפה להתחרות בשירותי הבנקאות הקמעונאית שנשלטים על ידי חמשת הבנקים הגדולים, ובעיקר על ידי בנק הפועלים ובנק לאומי. חברת הדואר מנוהלת על ידי המנכ"ל אבי הוכמן ויו"ר החברה הוא יעקב אדרי.



במקביל לעבודת צוות הבדיקה המיוחד, אמורה רשות החברות להמשיך בגיבוש הצעת החלטה עבור ועדת השרים להפרטה כיצד רצוי להפריט את חברת הדואר. הצעה זו אמורה להיות מוגשת גם כן עד סוף מארס הקרוב. בעבר ניסה החשב הכללי באוצר, ירון זליכה, להניע מהלך להפרטת בנק הדואר בנפרד מחברת האם שלו, חברת הדואר. בין היתר התכוון זליכה לבקש מגופים שונים הצעות לגבי אפשרות רכישת הבנק. לפי שעה המהלכים האלו נעצרו כאשר ההכרעה לגבי הפרטת השירותים הפיננסים של חברת הדואר תתקבל על ידי רשות החברות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully