וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרמל סופר, מנהל שותף בג'מיני: "אפשר להצמיח אתרים הדומים ליוטיוב גם בארץ"

גיא גרימלנד

17.10.2006 / 20:09

סופר על מהפיכת הווידיאו ברשת: "זו תעשייה שעוברת מהפיכה משמעותית מאוד"



"צריך להבין שזו תעשייה שעוברת מהפיכה משמעותית מאוד. האם זה יהיה בעוד 5 עד 10 שנים? אינני יודע. אבל ללא ספק המהפכה תהיה, והיא נדחפת על ידי כוחות טכנולוגיים משמעותיים. באנלוגיה מקבילה, ניתן לחשוב על המהפיכה שמתרחשת כעת בשוק הווידיאו באינטרנט למהפיכת הצילום הדיגיטלי. בעבר, קודאק ואגפא היו השחקניות היחידות בתעשייה, לצד יצרני מצלמות. כעת, נכנסו לתחום שחקנים חדשים, והשחקנים הקיימים נאבקים בשיניים כדי לשמור על הנתח שלהם בשוק". כך מסביר כרמל סופר, מנהל שותף בקרן ההון סיכון ג'מיני, את מהפיכת האינטרנט והטלוויזיה בשנים האחרונות.



לדברי סופר, עד עתה עבדה תעשיית התוכן עם שרשרת מזון ברורה. ספקי תוכן לצד ספקי שידור (ערוץ 2 וערוץ 10), לצד ספקי תשתיות (כבלים ו-YES), ובסופו של דבר, לצד הלקוח הסופי - המשתמשים. "האינטרנט הפך את כל הכללים. לשוק נכנסות חברות טכנולוגיה שמבינות שהתוכן יכול להיות זמין ישירות. יאהו יכולה לדוגמה להפוך לספקית של תוכן טלוויזיוני, כך שההגדרה של ספק תוכן משתנה. למשל, מדונה יכולה לחליט שהיא מייצרת את התוכן ולמכור אותו ישירות. עקב זאת נוצרים סדקים בשרשרת המזון המקובלת בתעשייה", מבהיר סופר. "נוצר כאן שינוי משמעותי שנוגע לכל שרשרת המזון. מספק התוכן ועד ללקוח. בכל נקודה, יש למישהו חדש הזדמנות להיכנס לתחום".



בג'מיני החליטו לקיים היום אירוע מיוחד לכל הקשור לטלוויזיה באינטרנט. עד כה, השקיעה הקרן בשתי חברות בתחום: האחת שלא ניתן לחשוף את שמה - חברה שמפתחת שבבים להעברת תוכן וידיאו בבתים, והשנייה - arootz - שלה טכנולוגיה להעברת תכנים טלוויזיונים על בסיס פס רחב.



לדברי סופר, למרות שהטכנולוגיה מתפתחת מאוד, לבני אדם לוקח זמן עד שהם עושים בה שימוש. "הפרמטר הכי משמעותי בסיגול הטכנולוגיה הוא ההסתגלות של הלקוחות. הטכנולוגיה הרבה יותר מהירה מהפסיכולוגיה. ישנם מכשירים שיושבים על השולחן במשך שנים וללקוחות לוקח זמן עד שהם משתמשים בהם", הוא מבהיר. הוא מציין דוגמא - שימוש ב-SMS. "ה-SMS הומצא מאז ה-GSM, אבל רק לאחר שקרו מספר שינויים חלה פריצה משמעותית בשימוש ב-SMS".



על עסקת יוטיוב-גוגל ותג המחיר יש לו מילים חמות: "אם מישהו החליט שהמחיר נורמלי - אז בוודאי שהקונה לא פראייר. אני מאמין שאפשר להצמיח אתרים הדומים ליוטיוב גם בארץ. בטווח הקצר המגמה שאני מזהה היא הגברת צריכת הווידיאו דרך הרשת. בטווח היותר רחוק אני צופה שחווית הצפייה בטלוויזיה תשתנה. כל אחד יוכל לראות את התוכן שלו בזמן שהוא רוצה ובאופן שהוא יקבע".



שגיא רובין, מנהל השקעות בג'מיני ישראל, סבור שהמסר מהאירוע הוא ששוק צריכת תכני הווידיאו נע בין "גן עדן" ו"גיהנום". "הגיהנום קרוב מאחר שכל אחד מהשחקנים בתחום סוחב לכיוון אחר, אבל ככל שהעולם יתלכד סביב חוויית משתמש אחת, והסטנדרטיזציה תשתפר, נתקרב לגן עדן", הוא מסביר. "פעם העולם היה פשוט. כשרצית לצפות בטלוויזיה, היית מדליק באמצעות השלט וצופה. היום, לעיתים לא ברור איך לצרוך את התוכן. חייבת להיות התלכדות בעניין".



סופר מציין שבעבר רק כאשר הוגדר סטנדרט סביב טכנולוגיית השידור GSM, הדבר נתןלתעשיית המובייל את פריצת הדרך, כאשר כל אחד יכול היה לפתח מכשירי קצה וקומפננטות לפי תקן אחיד. "כיום, יש למשל 3 תקנים לטלוויזיות High Defenition. יש צורך שהטלוויזיות יעבדו לפי סטנדרט מסוים. בסופו של דבר, אם לא תהיה הסכמה על סטנדרט מסוים, יהיה מישהו שינצח, ויהפוך את הסטנדרט לדה פקטו".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully