וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוברטסון סטיבנס מורידים תחזיות לאורבוטק עד סוף השנה

נטע יעקבי

7.8.2001 / 20:15

יצרנית מוצרי הבדיקה למעגלים מודפסים ולצגים שטוחים נכוותה בכל מגזרי מוצריה; מערכות ההדמיה הישירה של החברה מתחילות לרשום הכנסות

בבית ההשקעות רוברטסון סטיבנס לא צופים שינוי משמעותי בטווח הקרוב בתחזית החלשה של אורבוטק , וסבורים כי מניית החברה מוערכת במלואה ולכן מותירים המלצת "תשואת שוק" למניית החברה.

החברה פירסמה את תוצאותיה כספיות לרבעון השני של השנה לפני כשבוע, אשר תאמו את אזהרת הרווח שלה מלפני כחודשיים. תוצאותיה הנמוכות של החברה נבעו מחולשה שפשתה בכל מגזרי המוצרים של החברה, כאשר מגזר הצגים השטוחים (FPD) אשר נפגע גם הוא, הצליח להציג תוצאה טובה מעט יותר, משל שאר המגזרים.

בהתחשב ברמות מיצוי נמוכות של 40%-50% אצל יצרני המעגלים המודפסים (PCB), האנליסטית סו בילט לא צופה עלייה משמעותית בהוצאותיהם, לפחות בשני הרבעונים הקרובים. מכירות ציוד הבדיקה של החברה למעגלים המודפסים ירדו עקב כך ב-32% הרבעון.

לעומת זאת, מכירות המגזר השני בגודלו בחברה, ציוד הבדיקה לצגים שטוחים, ירדו רק ב-14%, כאשר בבית ההשקעות סבורים כי אחראים לכך יצרני הצגים השטוחים ביפן וקוריאה, אשר החליפו את הצגים הקיימים אצלם לצגים עשויים פוליסיליקון המאופיינים בטמפרטורה נמוכה יותר. כתוצאה מכך ירדו המכירות מאזורים אלו בפחות מאשר באזורים אחרים. בסך הכל הסתכמה הירידה בהכנסות החברה מהרבעון הקודם ב-27%. עם זאת, בטווח שני הרבעונים הקרובים סבורה האנליסטית כי ההאטה בשוק הצגים השטוחים תוביל לירידה חזקה יותר במגזר מוצרים זה.

ובכל זאת, בין כל החדשות הרעות, מוצאים בבית ההשקעות גם נקודה חיובית והיא בדמות מערכות ההדמיה הישירה, ששבע יחידות מהן כבר שווקו ליצרני מעגלים מודפסים ברבעון השני. הדמיה ישירה היא טכנולוגיה חדשה בייצור מעגלים מודפסים, אשר מאפשרת ליצור מעגלים מודפסים מתקדמים יותר בתהליך ייצור מהיר יותר, ומשפרת באמצעות זאת את זמן היציאה של המוצרים לשוק.

הקיצוץ בהוצאות החברה אשר אמור לסייע לה בשמירה על מודל רזה, קוזז על ידי ירידה בשולי הרווח הגולמי. החברה תיאלץ לבצע הוצאה חד פעמית של 4 מיליון דולר, כתוצאה מפיטורי עובדים ברבעון השלישי. במבט קדימה, ברוברטסון מצפים כי הוצאות המו"פ והכלליות ירדו עוד יותר כתוצאה מקיצוצים אלו.

בבית ההשקעות הורידו את התחזיות לשאר השנה, על מנת לשקף את החולשה בשוק בטווח הקרוב. האנליסטית צופה כי בשורת הרווח למניה תציג החברה איזון, לעומת 20 סנט בתחזית הקודמת, ולשנת 2001 כולה רווח של 86 סנט למניה ,לעומת תחזית קודמת ל-1.27 דולר, והכנסות של 304.3 מיליון דולר, לעומת 332.9 מיליון דולר בתחזית הקודמת.

חברת אורבוטק היא יצרנית מוצרי בדיקה למעגלים מודפסים (PCB) ולצגים שטוחים (FPD). מניית החברה, הנסחרת בבורסת הנאסד"ק, יורדת כעת ב-5.3% למחיר של 23.7 דולר.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully