וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מניות השבבים נפלו על רקע הורדת המלצה של CSFB; מדד המוליכים למחצה נפל ב-2.6%

יהודה שויצר

7.8.2001 / 23:31

מניית סיסקו ירדה ב-1.4% לקראת פרסום הדו"ח הרבעוני; עליות במניות הנפט על רקע עליית מחירי הנפט הגולמי

כמנהגה לפני דו"ח חשוב, גם יום מסחר זה התאפיין במסחר מהוסס בוול סטריט, עת משקיעים המתינו לדו"ח הרבעוני של ענקית תשתית האינטרנט סיסקו . מגזר שהמסחר בו היה החלטי וחד משמעי - היה מגזר המוליכים למחצה שאיבד גובה, לנוכח הורדת המלצה ע"י בית ההשקעות קרדיט סוויס פירסט בוסטון (CSFB).

את החששות מפני הדו"ח של סיסקו הצליחו לקזז במעט נתוני פריון העבודה בארה"ב, שעלו ברבעון השני ב-2.5%. נתונים אלה מפתיעים לטובה, שכן הכלכלנים ציפו שבמקביל להאטה הכלכלית תירשם האטה בפריון לקצב של 1.6%. בנוסף, תיקן משרד העבודה בארה"ב את נתוני הרבעון הראשון. הצמיחה ברבעון השני היא המהירה מזה שנה.

בתום יום המסחר ירד מדד הנאסד"ק ב-0.3% ומדד הדאו ג'ונס רשם ירידה של 0.5%. מניות המוליכים למחצה רשמו ירידות שערים במהלך היום, לאחר שבית ההשקעות CSFB הוריד את המלצתו על המגזר ל"משקל חסר". CSFB אמר בדו"ח שיצא היום כי צפויה התכווצות נוספת, "של 15% לפחות", בהשקעות הון של חברות בציוד ותשתיות במהלך 2002, וקיצוצים נוספים, בנסיון להתמודד עם ההאטה הכלכלית. מדד המוליכים למחצה ירד על רקע דו"ח זה ב-2.6%.

התאוששות בת קיימא עשויה להתחיל עוד 12 חודשים, אך לא לפני כן, נאמר בדו"ח. האנליסט ג'ון פיצר כתב כי מחירי מניות אלו נראים יקרים, לפי כל מדד אפשרי. העליות שרשמו המניות לאחרונה, בעקבות העלאת המלצות על כמה ממניות המגזר בשבוע שעבר, צריכות לשמש למשקיעים הזדמנות לממש רווחים, לדבריו.

בעקבות הורדת ההמלצות של CSFB נרשמו ירידות במניות המגזר. אפלייד מטריאלס (סימול AMAT) ירדה ב-4%, מניית KLA טנקור (סימול KLAC) רשמה ירידה של 5.8% ואפלייד מיקרו סירקטס (סימול AMCC) איבדה 3.5%.

אינטל , שירדה אתמול בשיעור חד, תיקנה למעלה וסיימה בעלייה של 1.1%. אינטל איבדה אתמול גובה, לאחר שבנק ההשקעות ליהמן ברדרס הוריד את תחזיות הרווח של החברה. לדברי ליהמן ברדרס, אינטל מתכננת הורדת מחירים של 50% למעבדי פנטיום 4, בנסיון לחטוף בחזרה את נתח השוק שאיבדה ל-AMD. "מי שחשב שמלחמת המחירים היתה כבר אגרסיווית, לא ראה עדיין כלום", נאמר בדו"ח של ליהמן. מניית AMD (סימול AMD) רשמה ירידה של 0.4%.

מניית סיסקו ירדה ב-1.4% לקראת פרסום הדו"ח הרבעוני, שצפוי להיות אחד הגרועים בתולדותיה. לוסנט מנגד התאוששה ב-2%, ונורטל סיימה בעלייה של 3.2%.

מניות הנפט רשמו עליות לאור עלייה נוספת שנרשמה במחירי הנפט הגולמי. מחירי הנפט הגולמי המשיכו גם היום את מגמת העלייה, והתחזקו ב-2.4% לשיא של 7 שבועות. העלייה הנוכחית במחירי הנפט נובעת מעלייה בדרישה לבנזין בארה"ב, ומהערכה כי עונת הטיולים שנפתחה לאחרונה, תוביל לעלייה נוספת בדרישה. על רקע העלייה הצפויה, עלו חוזי הנפט הגולמי לספטמבר ל-28.4 דולר לחבית.

מניית חברת אקסון (סימול XOM) עלתה ב-1.3%, מניות BP אמוקו עלתה ב-2.7%, לאחר שדיווחה על עלייה חדה מהצפוי ברווח הנקי ל-3.8 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully