וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היחלשות הדולר שחקה את ההשקעה בחו"ל? אינדקס תנפיק היום תעודות סל המבטלות חשיפה לשער החליפין

טל לוי

18.10.2006 / 9:19

תעודות הסל הנוכחיות איבדו 7% מתחילת השנה, רק בשל הירידה בשער הדולר



הצניחה החדה שרשם הדולר בחודשים האחרונים, פגעה קשות במי שמשקיע בחו"ל באמצעות קרנות נאמנות ובאמצעות תעודות הסל. כך, בעוד שבורסות אירופה, סין והודו רושמות שיאים - רואים המשקיעים את כספם נשחק בשל ההצמדה לשער החליפין.



בחברת תעודות הסל אינדקס, יציעו החל מהיום תעודת סל הנצמדת לשלושה מדדים, תוך נטרול החשיפה לשער החליפין. משמעות הדבר היא כי התחזקות של השקל לעומת מטבעות אלה לא תפגע בתשואת התעודות. בנוסף, מעניקות התעודות גם את הפרשי הריבית בין ישראל לריבית בחו"ל.



תשקיף ההנפקה של אינדקס כולל ארבע תעודות סל חדשות: אינדקס סין שקלי, אינדקס נאסד"ק שקלי, אינדקס ניקיי שקלי ואינדקס בנקים. השקעה בתעודות הזרות לפני שנה היתה יוצרת תשואה עודפת בכל התעודות: בשיעור של כ-8.8% באינדקס סין, בשיעור של כ-6.7% באינדקס נאסד"ק ובשיעור של כ-19.7% באינדקס ניקיי. התוצאה העודפת היתה נוצרת מנטרול החשיפה המטח"ית (הדולר איבד כ-7% מתחילת השנה) בתוספת הפרשי הריבית בין ישראל לריבית בארצות המדד.



מתשקיף ההנפקה עולה כי אינדקס סין שקלי עוקב אחר מדד HSCEI, המשקף את ביצועי המשק הסיני ומייצג חברות סיניות גדולות אשר עיקר פעילותן בסין והנסחרות בבורסת הונג קונג. מניות אלו נכללות ברשימת 200 המניות הגדולות בהונג קונג, המותרות להחזקה על ידי משקיעים מחוץ לסין. בשנה האחרונה עלה מדד זה במונחים שקליים בכ-30.8%. בנטרול החשיפה המטבעית ובתוספת הפרשי הריבית (כיום 1.1%) הניתנים על ידי אינדקס היה אינדקס סין שקלי משיג תשואה של כ-39.4%.



אינדקס נאסד"ק שקלי עוקב אחר מדד NASDAQ 100, מדד הטכנולוגיה המוביל בארה"ב הכולל את 100 החברות הלא פיננסיות הגדולות ביותר אשר נסחרות בבורסה בארה"ב. בשנה האחרונה ירד מדד זה במונחים שקליים בכ-1.5%. בנטרול החשיפה לדולר ובתוספת הפרשי הריבית (כיום ללא תוספת) הניתנים על ידי אינדקס, היה אינדקס נאסד"ק שקלי משיג תשואה חיובית של כ-5.2% - הפרש של כ-7% שנובע משחיקת הדולר.



אינדקס ניקיי שקלי העוקב אחר מדד ניקיי 225, הינו מדד המניות המוביל ביפאן הכולל את 225 המניות הנסחרות והפעילות ביותר בבורסה בטוקיו. מדד זה משקף את ביצועי המשק היפאני. בשנה האחרונה עלה מדד זה במונחים שקליים בכ-10.5%. בנטרול החשיפה ליין ובתוספת הפרשי הריבית (כיום כ-4.9%) הניתנים על ידי אינדקס היה אינדקס ניקיי שקלי משיג תשואה של כ-30%.



תעודת הסל אינדקס בנקים מציעה מנגנון שהונהג לראשונה באינדקס ת"א 25 ואינדקס ת"א 100: חלוקת מלוא הדיווידנד הנצבר במניות הבנקים למשקיעים בתעודה, לעומת 80% בתעודות הבנקים הנסחרות כיום. בשל תשואת הדיווידנד הגבוהה יחסית של הבנקים (4.7%), משמעות ההטבה היא תוספת תשואה של 0.94% למשקיעים המוסדיים ו-0.75% למשקיעים פרטיים.



בבורסה לניירות ערך כבר נסחרות שלוש תעודות סל של אינדקס: אינדקס ת"א 25, אינדקס ת"א 100 ואינדקס ניקיי, שהונפקו לפני כשלושה חודשים בהיקף כולל של כ-120 מיליון שקל ומאז הוכפל היקפן ליותר מ-250 מיליון שקל. הבעלות על אינדקס תעודות סל מצויה בידי שלושה גופים בולטים בשוק ההון: ד"ש ניירות ערך והשקעות (49.9%) וחברה משותפת בבעלות אהרון כהן מבעלי פאי פיננסים ואייל בקשי מבעלי גמול ברק (50.1%).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully