וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר שמיר מוביל קבוצת משקיעים לרכישת תנובה

נתן שבע

18.10.2006 / 10:35

מצטרף לקרן מרקסטון ואייפקס שכבר הודיעו על רצונם לרכוש את תנובה. שמיר התעניין בעבר ברכישת גרנית הכרמל, לומניס ומלח

מאיר שמיר, בעל השליטה במבטח שמיר, מצטרף לרשימת המתמודדים על רכישת תנובה. בשבועות האחרונים מוביל שמיר ביחד עם קבוצת משקיעים הכוללים בנק השקעות מחו"ל, התמודדות על רכישת השליטה בחברה. בעבר פורסם כי גם מרקסטון ואייפקס מנהלות מגעים לרכישת השליטה בחברה, כאשר מרקסטון הציעה שווי של 700-650 מיליון דולר ואילו קרן אייפקס הציעה הצעה גבוהה יותר. כמו כן, הועלו שמות של מתמודדים אחרים, ביניהם: קרן סרברוס שתרכוש את השליטה בלאומי.

נכון לסוף המחצית הראשונה של השנה, למבטח שמיר יש כ-200 מיליון שקל במזומן ובבטוחות סחירות. החברה צפויה לקבל חיזוק משמעותי כבר בתחילת החודש הבא, עם השלמת רכישתה של ליפמן על ידי וריפון. מבטח שמיר תרשום רווח של 51 מיליון דולר - כ-235 מיליון שקל - כתוצאה ממכירת 12% מליפמן, שתימכר ל-וריפון לפי שווי של כ-800 מיליון דולר.

נראה ששמו של שמיר עלה בחצי השנה האחרונה כמתמודד כמעט על כל חברה שנמצאת על המדף כמועמדת למכירה. שמיר ביקש לרכוש את השליטה במלח, שהחזיקה במניות השליטה בבנק הפועלים, בעסקה שלא יצאה אל הפועל בסופו של דבר. כמו כן הועלה שמו בעבר כמועמד לרכישת לומניס, אש נמכרה בינתיים לקבוצה בראשות הראל בית און, אבי זאבי ואהרון ושלמה דברת. שמו שורבב גם כמתמודד על דור כימיקלים ועל רכישת השליטה בגרנית הכרמל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully