וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מתחזק ל-4.28 שקלים

טל לוי

18.10.2006 / 15:37

סיטיגרופ: אגורה למעלה או למטה עדיין אינן רלוונטיות. רוב רוכשי הדולרים היום הם הבנקים המקומיים

הדולר מוסיף הבוקר 0.35% והוא נסחר כעת תמורת 4.28 שקלים. היורו מוסיף 0.5% ל-5.371 שקלים. שלשום התחזק הדולר בתגובה למדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר, שצנח ב-0.9% - הצניחה החדה ביותר זה 20 שנים. בעקבות ירידת המדד, גברו ההערכות כי בנק ישראל יעלה את הריבית ב-0.25% ביום שני הקרוב.

ההערכות בדבר העלאת הריבית החלישו את השקל, שכבר לא יציע ריבית גבוהה כפי שהיה עד כה. אתמול נסחר הדולר ללא שינוי ואילו היום שב הדולר להתחזק.

"נכון שהדולר מתחזק בימים האחרונים, אולם אגורה למעלה או אגורה למטה עדיין לא רלוונטיות", אומר מנהל חדר עסקות מט"ח בסיטיגרופ, ניל קורני. "בסך הכל הדולר עדיין בטווח של 4.28-4.24 שקלים".

קורני מציין כי רמת ה-4.28 שקלים היא רמה חשובה, שאם נפרוץ אותה - הדרך למעלה נראית פתוחה. לדבריו, נכון להיום, מי שרוכש דולרים הם בעיקר הבנקים המקומיים אבל גם היבואנים.

קורני מעריך כי ההשפעה העיקרית מגיעה מכיוון הריבית והשאלה היא אם נגיד הבנק יוריד אותה ב-0.25% או ב-0.5%. "רוב האנשים מאמינים שמדובר בהורדה של 0.25%, אבל יש כאלה שמעריכים כי הריבית תרד ב-0.5%. במידה שאכן תרד הריבית בשיעור חד, צפויה היחלשות נוספת של השקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully