וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמיר פרץ יוזם צירופן של יהדות התורה ומרצ לקואליציה במקום ישראל ביתנו

מזל מועלם

18.10.2006 / 9:45

יו"ר העבודה אמור להיפגש עם יעקב ליצמן ויוסי ביילין; רה"מ אולמרט מעדיף את סיעתו של ליברמן





במקביל, פרץ יוזם מהלכים לביסוס כוחו והרגעת הרוחות במפלגה. הוא רוצה ב"הפשרת" היחסים עם אהוד ברק, ובין השניים צפויה פגישה בקרוב.



בעבודה מעריכים שאם פרץ יוביל את היוזמה לפרישה מהממשלה לאחר כניסת ישראל ביתנו, הוא עשוי להיקלע למאבק פנימי עם חלק מהשרים, בהם בנימין בן אליעזר ושלום שמחון, שסבורים שאסור לעבודה לפרוש מהממשלה, ועקב אי-יכולתה לספק משמעת קואליציונית עליה להשלים עם כניסת ליברמן. המאבק יוכרע לבסוף במרכז המפלגה - הגוף שבסמכותו להחליט על פרישה מהממשלה. אף שרוב סיעת העבודה מתנגדת לליברמן, אין זה מובן שהמרכז יאשר פרישה, שכן לשמחון ובעיקר לבן אליעזר כוח משמעותי בגוף זה.



חידוש המגעים בין אולמרט לליברמן צפוי בשבוע הבא, לאחר שובו של ראש הממשלה מרוסיה. היום מתכוון ליברמן להעלות בכנסת את הצעת החוק הפרטית שלו למשטר נשיאותי, אולם ככל הנראה הכנסת תצביע עליה בשבוע הבא. ההערכה היא שליברמן לא יצליח לגייס רוב להצעתו ולכן ישהה את ההצבעה. ההצבעה תתקיים בצמידות להצבעה על הצעת קדימה לשינוי שיטת הממשל. הצעת ליברמן מוצגת על ידו כמבחן משמעותי לכניסתו לממשלה. בסביבת אולמרט מעריכים כי ליברמן יצטרף בשבועות הקרובים לממשלה למרות העיכובים, ומציינים כי בינו לבין ראש הממשלה סוכם לוח זמנים בסיסי לקראת ההצטרפות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully