וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

yes דורשת להכריז על HOT כמונופול בתחום ה-VOD

רוני קורן-דינר

18.10.2006 / 13:49

שירות ה-VOD בחברות הכבלים פועל מזה כשנתיים. וסייע בהגדלת ההכנסות ובבלימה של נטישת הלקוחות

חברת yes פנתה היום לממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, בבקשה להכריז על HOT כמונופול בתחום אספקת שירותי הווידיאו לפי דרישה (VOD). חברת הלוויין סובלת מנחיתות בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית, בשל אי יכולתה לספק שירות VOD ללקוחותיה, בעוד ש-HOT הפכה את השירות לספריית תוכן עשירה, הגדילה באמצעותה את סך ההכנסות מכל מנוי ואף הצליחה לעצור בעזרת ה-VOD את נטישת הלקוחות לטובת yes.

שירות ה-VOD בחברות הכבלים פועל מזה כשנתיים. משרד התקשורת אישר ל-yes עד כה לערוך ניסוי בלבד, בקרב 500 מנויים. אישור קבוע לאספקת השירות לא ניתן, כיוון שהדבר מחייב שינוי בתנאי הרישיון של yes ושינוי חקיקה, אשר מעוכב שוב ושוב. רישיונה של yes מגדיר במפורש כי היא משדרת באוויר באמצעות לוויין. על מנת לספק שירות VOD יש להשתמש בקו-חזור מבית הלקוח, כפי שקיים בתשתית HOT, שהינה תשתית קרקעית. Yes מבקשת להשתמש בתשתית ה-ADSL של בזק, אולם לשם כך יש לשנות את תנאי רישיונה של yes ולכלול בהם שידור קרקעי.

במכתב ששלחה החברה לממונה על ההגבלים, באמצעות משרד עוה"ד ארדינסט, בן נתן ושות', טוענת yes כי: "אספקת שירות ה-VOD בידי HOT בבלעדיות אינה עניין שולי. נהפוך הוא. שירות זה זוכה להבלטה ולהדגשה במסגרת הקמפיינים של HOT הפונים ישירות ללקוחות yes". העתקים מפניית yes לממונה נשלחו לשר התקשורת אריאל אטיאס, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין יורם מוקדי, וליועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו"ד נגה רובינשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully