וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי רשות שדות התעופה מאיימים לשבש את העבודה בנתב"ג, במחאה על כוונה לפטר כ-120 עובדים ארעיים

זוהר בלומנקרנץ

18.10.2006 / 16:54

נציגי העובדים הארעיים איימו, כי יפסיקו לאלתר את פעילות כל 500 העובדים הארעיים בכל המחלקות



עובדי רשות שדות התעופה (רש"ת) מאיימים לשבש את העבודה בנתב"ג, במחאה על כוונת רשות שדות התעופה לפטר כ-120 עובדים ארעיים.



נציגי ההנהלה, העובדים והההסתדרות, משה ארבלי, יו"ר המרחב ורפי קטשוילי, יתכנסו בשעה 17:30 לישיבת חרום ברש"ת, כדי לדון בנושא. נציגי העובדים הארעיים איימו, כי "אם תחליט הנהלת הרשות להוציא לפועל את איומה הם יפסיקו לאלתר את פעילות כל 500 העובדים הארעיים בכל המחלקות, וינטשו באופן הפגנתי את כל עמדות העבודה". מדובר בסבלים ועובדות נקיון שהפסקת פעולתם תשבש לחלוטין את יציאת הנוסעים והן את כניסתם.



יו"ר המרחב משה ארבלי אמר, כי "מדובר בעובדים שעובדים לילות כימים המשתכרים שכר נמוך זה למעלה מחמש שנים ומשמשים בתפקידים קבועים ברש"ת. הודעתי להנהלה, כי אני לא מוכן לשמש עלה תאנה למדיניות של דלת מסתובבת, שכל מטרתה למנוע קביעות עובדים ברש"ת. בוודאי שלא אסכים לתהליך שרירותי של פיטורי עובדים ותיקים בתירוץ של ירידה בתנועת הנוסעים, בה בשעה שרש"ת מקבלת במקומם עובדים חדשים, כשהמטרה העומדת לנגד עיניה היא עקיפת הסכם העבודה והימנעות ממתן קביעות לעובדים ותיקים".



מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה, כי "ההנהלה תיפגש הערב עם נציגי ההסתדרות ונציגי העובדים, לפי בקשתם. מדובר בישיבת משא ומתן ולא בישיבת חרום". קודם לכן נמסר מרשות שדות התעופה, כי העובדים יוזמנו להליכי שימוע בטרם תתקבל החלטה סופית לגביהם. "כבכל שנה, בתום תקופת השיא התעופתית של עונת הקיץ והחגים, מתאימה רש"ת את מספר המועסקים על ידה, תוך צמצום מספר העובדים העונתיים והעובדים הארעיים שתמה תקופת העסקתם. השבוע, עם סיום תקופת החגים והיערכות נתב"ג לעונת החורף, בכוונת רש"ת להודיע לכ-120 עובדים ארעיים, כי הסכם העסקתם - שנחתם במסגרת הסכמי העבודה הקיבוציים עליהם חתמו רש"ת, ההסתדרות וועד העובדים הכללי - עומד לפני סיום", נאמר בהודעתה של רש"ת.



לדברי דוברת רש"ת, אורלי ממן, "בהוראת מנכ"ל רש"ת, גבי אופיר, נשלחו מכתבי סיום העסקה רק לאחר תקופת החגים. על מנת לסייע לעובדים אלה להיקלט בשוק העבודה, התקשרה רש"ת עם חברת השמה, שתסייע לעובדים במציאת מקום עבודה חלופי". לדבריה, "מהלך הצמצומים במצבת כוח האדם הארעי, יביא לעמידה ביעדיה הכלכליים של רש"ת כפי שנדרש ותוך התאמה לתנועת הנוסעים והמטוסים הצפויה בעונת החורף".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully