וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שוק הדיור בארה"ב הגיע לתחתית? התחלות הבנייה התאוששו במפתיע משפל של שלוש שנים

סוכנויות הידיעות

18.10.2006 / 19:15

התחלות הבנייה זינקו בספטמבר ב-5.9% - גידול ראשון מאז מאי, לפי משרד המסחר האמריקאי



התחלות הבנייה בארה"ב התאוששו משפל של שלוש שנים, וזינקו בספטמבר ב-5.9% לקצב שנתי של 1.772 מיליון בתים. כך מסר היום משרד המסחר האמריקאי. הגידול היה מפתיע, שכן תחזית הכלכלנים של בלומברג היתה לירידה במספר התחלות הבנייה, לרמה של 1.64 מיליון בתים.



הגידול בהתחלות הבנייה, אשר נפלו בכמעט 18% לעומת החודש המקביל בשנת 2005, היה הראשון מאז חודש מאי, והוא מצטרף לסימנים נוספים לכך שההאטה שנרשמה בשוק הדיור בארה"ב - לאחר חמש שנים של גיאות - הגיעה לסיומה. בחודש שעבר דיווח משרד המסחר האמריקאי על גידול מפתיע במכירות בתים חדשים באוגוסט - לאחר שנתוני שלושת החודשים הקודמים תוקנו כלפי מטה - וכי מלאי הבתים בשוק נסוג משיא של ארבעה עשורים. מדד הביטחון בענף הבנייה בארה"ב של איגוד קבלני הבתים הלאומי (NAHB) ובנק ההשקעות וולס פרגו, התאושש באוקטובר לרמה של 31, לאחר שרשם בספטמבר שפל של 15 שנה.



עוד בחזית המקרו היום בארה"ב: משרד העבודה האמריקאי מסר כי מדד המחירים לצרכן בארה"ב (CPI) ירד בחודש אוגוסט ב-0.5% - הירידה החדה ביותר מאז נובמבר. עם זאת, מדד הליבה עלה באוגוסט ב-2.9% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת - הזינוק החד ביותר מאז פברואר 1996.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully