וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים מצטרף ל-RBC; הוריד את ההמלצה לנייס ל"תשואת שוק" פחות משבועיים לאחר העלאת ההמלצה למניה

עומרי כהן

18.10.2006 / 20:22

"עם קידומת של 30+ דולר, קיים חשש שהנחיות ההנהלה בעתיד לא תעמודנה בציפיות הגבוהות של השוק"



מערכות נחשבת בשנתיים האחרונות לאחת ההשקעות הטובות ביותר מבין המניות הישראליות בוול סטריט. מדיניות חכמה שהפעילה החברה להשתלטות על שוק מערכות הקלטת הקול הדיגיטליות, באמצעות צמיחה אורגנית ורכישת מתחרות, לצד העמקת האחיזה בשוק מערכות הקלטת הווידיאו למערכות טלוויזיה במעגל סגור, התבטאו בצמיחה עקבית חדה בשורת ההכנסות והרווחים.



מי שהשקיע באמצע אוקטובר 2004 במניות נייס, רשם לעצמו מאז תשואה פנטסטית של כ-180%. במחצית הראשונה של אוקטובר הנוכחי לבדה, רשמה המניה זינוק של 15%, אשר העלה אותה למחיר שיא (מתואם) של שש שנים - 31.9 דולר. מחיר זה הצביע על הציפיות בשוק לתוצאות חזקות שהשיגה נייס ברבעון השלישי, אולם כנראה שגם על הערכה הרווחת בשוק, לפיה החברה תספק תחזיות ראשונות להמשך הצמיחה החדה בפעילות, גם ב-2007.



אולם מחירי השיא במניה גרמו לאנליסטים בשוק לקבל רגליים קרות. מצד אחד, קשה שלא להמליץ על נייס, לאור הביצועים החזקים שהיא מציגה. מצד שני, לא ברור אם השקעה במחיר המניה הנוכחי תמשיך לייצר תשואה גבוהה למשקיעים. שלשום היה זה האנליסט דניאל מירון מ-RBC, אשר הפחית את המלצתו לנייס ל"תשואה ענפית", מ"תשואת יתר", על רקע המחיר הגבוה. אולם במקביל סייג עצמו מירון, עם אמירה כי "אם הכל ילך כשורה", עשויה המניה להגיע בתוך 18-12 חודש גם ל-40 דולר.



אתמול הצטרף אל מירון אנליסט הטכנולוגיה של כלל פיננסים בטוחה, צחי אברהם. רק בשבוע שעבר העלה אברהם את המלצתו לנייס ל"תשואת יתר" על רקע הצמיחה החזקה בהכנסות והרווחיות המשתפרת. אולם אתמול כבר הוריד אברהם את המלצת ההשקעה שלו לנייס חזרה ל"תשואת שוק". לדבריו, "עם קידומות של 30+ דולר, קיים חשש שהנחיות ההנהלה קדימה לא תעמודנה בציפיות הגבוהות של השוק". לכן, במונחים של סיכוי מול סיכון, העדיף אברהם לחזור ולקחת צעד אחורה.



כשברקע מהדהדים הדברים, מאבדת נייס עוד 1.3% ל-30.4 דולר ומשלימה מימוש דו-יומי של כ-5%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully