וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט נסגר מתחת ל-58 דולר לחבית בעקבות גידול חד מהצפוי במלאי הגולמי בארה"ב

TheMarker

18.10.2006 / 21:03

מחר צפוי ארגון אופ"ק להתכנס כדי לדון בקיצוץ תפוקתו



מחיר הנפט הגולמי נפל ביותר מ-2% ונסגר מתחת לרמה של 58 דולר לחבית, לאחר שמלאי הנפט הגולמי בארה"ב גדל בשבוע שעבר בשיעור החד ביותר מאז מארס, ומעל לתחזיות. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר נסגרו במחיר של 57.65 דולר לחבית, ירידה של 1.28 דולר או 2.2%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט נמוך כעת ביותר מ-26% משיא של כל הזמנים - 78.4 דולר לחבית - שרשם בחודש יולי.



מלאי הנפט הגולמי בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-5 מיליון חביות לרמה של 335.6 מיליון חביות - הגידול החד ביותר מאז חודש מארס ועלייה שבועית שלישית ברציפות. כך מסר היום משרד האנרגיה האמריקאי. תחזית האנליסטים היתה לגידול של 1.5 מיליון חביות בלבד. מנגד, מלאי הבנזין ירד ב-5.2 מיליון חביות לרמה של 210.2 מיליון חביות - ירידה שבועית ראשונה מזה תשעה שבועות - ומלאי הדלקים המזוקקים ירד בשבוע שעבר ב-4.5 מיליון חביות לרמה של 145.4 מיליון חביות.



בנוסף למשרד האנרגיה האמריקאי, פירסם היום גם מכון הנפט האמריקאי (API) את נתוני המלאי השבועיים, מהם עלה כי מלאי הנפט הגולמי בארה"ב זינק בשבוע שעבר ב-8 מיליון חביות - מעל לעלייה של 5.1 מיליון חביות שעליה דיווח משרד האנרגיה. מלאי הבנזין ירד בשבוע שעבר ב-6.1 מיליון חביות, ומלאי הדלקים המזוקקים ירד ב-2.6 מיליון חביות, מסר API.



שרי הנפט של המדינות החברות בארגון אופ"ק, האחראי על כ-40% מתפוקת הנפט העולמי, עתידים להתכנס מחר בקטאר כדי לדון בדרכים לבלום את הנפילה החדה במחירי הנפט. לפי ההערכות צפוי הארגון להחליט על קיצוץ של מיליון חביות, או 3.6%, במכסות התפוקה של המדינות החברות בו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully