וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: טבע עלתה ב-0.4

עומר שרביט

19.10.2006 / 17:54

המעו"ף עלה היום ב-0.3%. מכתשים אגן איבדה 2.6%. בסיכום שבועי עלה המעו"ף בכ-0.9%

מנייתה של חברת טבע ננעלה היום בעלייה של 0.4% במחזור של כ-200 מיליון שקל ואיבדה כ-3% בסיכום השבוע, שבסופו דווח כי החוזה של המנכ"ל ישראל מקוב לא יוארך ובשנה הבאה יחליף אותו שלמה ינאי.

בפעם הקודמת שטבע הוציאה הודעה שלילית דרמטית והמסחר במניה הופסק, מנהליה פנו להנהלת הבורסה וביקשו לדחות את המסחר בתל אביב עד לחידושו בוול סטריט אחר הצהריים. אתמול המסחר בטבע הופסק למספר שעות עם ההודעה הדרמטית וחודש לפני הפתיחה בוול סטריט. עם חידושו, נפלה המניה בכ-4% והשמים לא נפלו.

בסיכום שבועי, עלה מדד המעו"ף בכ-0.9% ומדד תל אביב 100 הוסיף כ-1.2%. המדד המוביל השבוע היה מדד היתר, שעלה בכ-7.1%, על רקע הערכות כי מנהלי השקעות מגדילים חשיפה למניות המדד. מצד שני, האמירה כי "זו תהיה השנה של מניות השורה השנייה", שמענו לא מעט פעמים בעבר.

בשוק המט"ח, הדולר היציג הוסיף מאז יום חמישי שעבר שיעור זניח של 0.1%.

במסחר היום נרשמו עליות שערים קלות כאשר מדד המעו"ף הוסיף 0.3% לרמה של 876 נקודות ומדד תל אביב 100 הוסיף 0.4% ל-892 נקודות. מחזור המסחר היה בינוני - 1.4 מיליארד שקל.

מדד המחירים לצרכן שפורסם השבוע היה נמוך מהצפוי וירד ב-0.9%, לעומת צפי למדד שלילי של עד 0.6%. בשוק ההון גברו הציפיות להורדת ריבית, נוכח אי העמידה של בנק ישראל ביעד האינפלציה. מנגד, הלמ"ס לא שינתה את תחזית הצמיחה של ישראל לשנה הקרובה - 4.5%. לפיכך, נזקי המלחמה ברבעון השלישי אינם חריפים מדי ומבחינה זו יש פחות לחץ על נגיד בנק ישראל לתרום את חלקו ולהוריד ריבית.

בשוק הסולידי האג"ח הצמודות הארוכות ביותר, במח"מ של כ-18 שנה, עלה בכ-1.2% ותשואתן ירדה ל-3.8%. מנגד, האפיק הצמוד לטווח קצר, שמהווה מעין תעודת ביטוח מפני האינפלציה, ירד השבוע בשיעור של עד 1.5%, לאור המדד הנמוך והצפי למדדים נמוכים נוספים. בשוק השקלי שנמדד מול הריבית הריאלית, השחר הארוך במח"מ של 7 שנים עלה בסיכום שבועי בכ-1.4% ותשואתו ירדה ל-6.05%.

במהלך יום המסחר, מניות הבנקים נסחרו במגמה שלילית, כאשר הפועלים ולאומי ירדו ב-1.1% וב-0.7%, בהתאמה ומניית דיסקונט השילה 0.6%.

מכתשים אגן, שמנהלה המוערך שלמה ינאי צפוי לעבור לטבע, ננעלה בירידה של 2.6% במחזור של 75 מיליון שקל וכי"ל עלתה ב-2.4%. מכתשים אגן ספגה הורדת המלצה של דויטשה בנק לרמה של "החזק" ואי.בי.איי אמנם הותיר המלצת ניטרלי, אך הפחית את מחיר היעד ל-24 שקל למניה, 14% מעל מחיר הסגירה. מריל לינץ', לא התרגש מהשינוי והותיר את ההמלצה ב"נייטרלי".

שופרסל, שהיו"ר שלה אברהם ביגר יכהן בתפקיד היו"ר במכתשים אגן, עלתה ב-0.7%.

מניית בסר פרויקטים הוסיפה 2.5% על רקע הודעת החברה מאתמול בדבר השלמת רכישת הקרקע בפניקס, אריזונה, בארה"ב. הקרקע מיועדת לבניית יחידות דיור, וההשקעה הכוללת בפרויקט צפויה להסתכם בכ-390 מיליון דולר, כאשר החברה מעריכה את הרווח מהפרויקט בכ-90 מיליון דולר.

דניה סיבוס זכתה להמלצה ראשונה של "תשואת יתר" מכלל פיננסים בטוחה, לאחר שזכתה בחוזה לבניית כביש 431 מתל אביב לראשון לציון ומודיעין. המניה ירדה ב-0.6% לאחר שעלתה במהלך היום בכ-1.4%, וננעלה במחיר של 37.8 שקל, לעומת מחיר יעד של 44.5 שקל.

לאחר סיום המסחר דווח שאל על צפויה לפטר 650 עובדים במסגרת תוכנית ההתייעלות שלה והמניה איבדה כ-0.3%, לאחר שהוסיפה כ-7.5% מתחילת החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully