וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: מקוב פרש בשל לחץ של הורוביץ

שלומי שפר

19.10.2006 / 8:54

הערכות: דירקטוריון החברה אינו מרוצה מביצועי המנייה. בשוק נפוצו שמועות שמקוב הודח לאחר שסירב לקדם את בנו של הורוביץ

"תפקיד כזה לא עוזבים", כך אומר בכיר בחברת טבע על העובדה שמנכ"ל החברה בארבע השנים האחרונות, ישראל מקוב, פרש מתפקידו. בכירים בחברת התרופות הגנרית הגדולה בישראל העריכו כבר במהלך החודש האחרון שהדירקטוריון של החברה הראה למקוב את הדלת החוצה. הסיבות, כך נראה לפרישה המאולצת הן רבות, כאשר הסיבה המרכזית היא העובדה שביצועי מניית טבע בתקופה האחרונה חלשים ביותר. בשנה האחרונה איבדה החברה כמעט 30% מערכה. מועצת המנהלים של החברה הרגישה בתקופה האחרונה כי מקוב מתקשה להביא להמראת החברה ולכן יש צורך להחליפו.

כמו כן, מעריכים גורמים המקורבים להנהלת טבע כי גם לאופיו של מקוב יש קשר לעזיבתו. ההערכות הן כי מקוב לקח לעצמו את מרבית הקרדיט על פעולות החברה ובראשן רכישתה של איווקס. המקורבים טוענים, כי מקוב נהג לומר שבמשך 12 שנה טבע מחזרת אחרי איווקס וכי רק בניהולו העסקה בוצעה. ההערכות הן, כי הבכירים סברו שאם מקוב לוקח לעצמו את ההצלחות, הוא גם צריך להיות זה שישלם על הכישלונות. מדובר בשיטת ניהול אמריקאית טיפוסית בה כאשר המנכ"ל אינו מצליח דיו לתפיסתו של הדירקטוריון, הוא מוחלף.

בשוק נפוצו אתמול שמועות כאילו מקוב לא רצה לקדם את חיים הורביץ, בנו של יו"ר ומייסד החברה, אלי הורביץ לתפקיד מספר 2 בחברה וכי זאת הסיבה לכך שהורביץ הביא להדחתו. ואולם, ככל הידוע מדובר בסיבה משנית ואפילו שולית. ההערכות הן כי אמנם מקוב לא רצה לקדם את הורביץ הבן, אך להחלטה זו היו שותפים כלל חברי המנהלת החברה. בראיון עם TheMarker, אתמול, אמר אלי הורביץ כי "לומר על הסיפור הזה 'עורבא פרח' זה להגזים בחשיבותו, אין בכך שום אמת. מאז שטבע נהפכה לחברה ציבורית ב-76', הסיפור על משפחתולוגיה לא קיים בה".

עד כה, כמעט 24 שעות מאז שנודע דבר פרישתו של מקוב, הוא עדיין לא הגיב על הפרישה פרט לדברים שצוטטו ממנו אתמול בהודעה לבורסה שפירסמה החברה. מקוב, אגב, נמצא בארצות הברית. בהודעה לבורסה אמר מקוב כי הוא מקדם בברכה את מחליפו, שלמה ינאי מאחל לו בהצלחה ומציע לו את מלוא תמיכתו. מקוב יישאר יועץ חיצוני לחברה בשנתיים הקרובות. גם הנהלת החברה לא מגיבה על הטענות שהועלו.

בהסבר שנתן אתמול הורביץ לפרישתו של מקוב נאמר, כי מדובר במהלך שהחברה מתכננת מזה שנתיים וכי המהלך אינו חדש. עוד אמר כי מנהל הפורש בגיל 67, אינו דבר חריג וכי אין הרבה מנהלים של חברות בסדר גודל כזה שמכהנים בגיל שהוא כבר אחרי גיל פרישה. ואולם, אנליסטים המכסים את החברה, התקשו אתמול לזכור מתי גילו דיווח כלשהו מטבע בו החברה מספרת על תוכנית זו. כמו כן תוהים בשוק, כיצד ייתכן שהחברה מחפשת במשך שנתיים יורש למקוב כאשר הפנייה לשלמה ינאי, מנכ"ל מכתשים אגן, נעשתה בסך הכל לפני כחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully