וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בסר: "מוסדיים רוצים אקוויטי מפרויקט אריזונה ולכן ביטלנו גיוס האג"ח"

עומר שרביט

19.10.2006 / 9:32

כך נחשון קיויתי על בסר שתוביל השקעה של 390 מיליון דולר בנדל"ן באריזונה



חברת דיווחה אתמול אחר הצהריים על השלמתה של עסקת ייזום נדל"ן בהיקף נרחב בארה"ב. בסר רכשה יחד עם שותף אמריקאי קרקע בפיניקס אריזונה שההשקעה הכוללת בה צפויה להסתכם בכ-390 מיליון דולר. החברה מעריכה כי הרווח הצפוי מהפרויקט יעמוד על כ-90 מיליון דולר.



הקרקע מיועדת לבניית 900 יחידות דיור, שטחי מסחר, בילוי ושטחים ציבוריים שייבנו בשלושה שלבים. בעת רכישת המקרקעין השותף של בסר העביר למוכרים כ-5.5 מיליון דולר בנוסף ל-1 מיליוטן דולר שהועברו כמקדמה.



כמו כן, בסר והשותף נטלו על עצמם הלוואה של חברת המקרקעין בהיקף של כ-21 מיליון דולר, כך שהתמורה הכוללת עבור הקרקע תעמוד על כ-27.5 מיליון דולר. בסר מתכוונת לפרוע את ההלוואה בהקדם ולהחליפה בהלוואה בנקאית בתנאים טובים יותר ובגיוס חוב ממשקיעים פרטיים נוספים. בסר מחזיקה התחייבות מתאגיד בנקאי להלוואה חלופית בסך של 12.5 מיליון דולר, למשך שלוש שנים.



ההון העצמי שיושקע בפרויקט יעמוד על 20 עד 25 מיליון דולר. בסר מעריכה כי חלקה בהון העצמי יסתכם בכ-3 מיליון דולר בלבד לאחר גיוס כסף ממשקיעים מוסדיים. בסר התכוונה לבצע גיוס חוב למימון העסקה, אך חזרה בה.



"המשקיעים המוסדיים התעניינו יותר באקוויטי מהפרויקט ורצו להשתתף ברווחים לכן ביטלנו את גיוס האג"ח. מבחינת המשקיעים אקוויטי בפרויקט כזה יותר אטרקטיווי מאשר אג"ח לאור הסיכוי לרווח. לאחר גיבוש קבוצת המשקיעים חלקנו יעמוד על 25% עד 50% מהפרויקט לכל היותר", אומר נחשון קיויתי, מנכ"ל בסר פרויקטים.



בסר פרויקטים נסחרת בכ-115 מיליון שקל ועוסקת בעבודות הנדסה וייזום נדל"ן בישראל ובחו"ל. בעלי השליטה בחברה הם קלמן סופרין (היו"ר) ונחשון קיויתי (המנכ"ל) באמצעות בסר הנדסה. משקיעים נוספים הם מריו סגל ונחמיה למלבאום מפורשי אמדוקס.



הפרויקט באריזונה מצטרף לפרויקטים נוספים של החברה בארה"ב, כגון הקמה של 1000 יחידות דיור בלאס וגאס, הקמה של 430 יחידות דיור בפורט מאיירס, הקמה של 900 יחידות דיור בסנט פטרסבורג ו-900 יחידות דיור בפילדלפיה. בישראל החברה מנהלת הקמת מגדל בן 40 קומות בפרויקט צמרת שליד מגדלי yoo.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully