וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ינאי מוכן להיות מנכ"ל רק אם מדובר במינוי מיידי"

שלומי שפר

19.10.2006 / 11:13

מקורב להנהלת טבע: "מעכשיו הורביץ יהיה מאוד מעורב בניהול החברה. אולי הוא חושב שזו הדרך להכשיר את הבן שלו"

הגרסאות לגבי פרישתו של ישראל מקוב מטבע נמשכות. מקורב להנהלת החברה אומר הבוקר ל-TheMarker, בעקבות הטענות של בכירים בחברה כי מקוב הודח על רקע ביצועים גרועים של המניה וביצועים חלשים של החברה: "מקוב והורביץ כבר סיכמו ביניהם בעבר על החלפה בשנת 2007 - מקוב רצה לכהן בתפקיד 5.5 שנים". לדברי המקורב, פרישתו של מקוב נובעת מאי הסכמה בינו להורביץ על הליך מינויו של שלמה ינאי למנכ"ל.

"הם דיברו על כך שצריך למצוא יורש מתאים, ומי שלא יהיה - פנימי או חיצוני - זקוק לחצי לשנה עד שנה של חפיפה. הסיכום היה שהדירקטוריון יבחר מישהו בהתייעצות עם המנכ"ל. היו מועמדים פנימיים שהדירקטוריון החליט שאינם מתאימים. בסופו של דבר הדירקטוריון החליט למנות את ג'ורג בארט - מנהל טבע ארה"ב - אך בארט לא התלהב לעבור לישראל והסיפור הזה נפל. לכן הם ירדו מזה. אם אכן בארט היה מתמנה לתפקיד ניתן היה לחשוב שחפיפה של חצי שנה יכולה להספיק. הוא הרי מכיר את החברה ואת השוק", אמר המקורב.

"לאחר שמינוי בארט נפל, חשבו על מועמדים אחרים. בסופו של דבר אלי הורביץ בא עם הרעיון של שלמה ינאי, אבל אמר שינאי מוכן להיות מנכ"ל רק באופן מיידי. היו חברי דירקטוריון שונים, עליהם נוסף גם מקוב, שרצו להריץ אותו לפחות שנה כמספר 2 בחברה, ולראות אם הוא מתאים לתפקיד. אבל הורביץ אמר שהוא התחייב כלפי ינאי, וכי הוא מעדיף שמקוב ישמש כיועץ לינאי ולא יהיה מנכ"ל. מקוב בתגובה החליט לפרוש באופן מיידי, באומרו כי אינו רוצה להיות שותף למינוי בעייתי שנעשה ללא תקופת חפיפה ארוכה.

בחברה יש הסבורים כי ינאי לא מספיק מוכר והיכולות שלו אינן ברורות. ינאי חסר נסיון בתחום הפרמצטיקה ואין לו ניסיון רב בתחום של מיזוגים ורכישות או ניסיון בשוק ההון האמריקאי".

לגבי הטענות כי היה רצון למנות את חיים הורביץ, בנו של אלי הורביץ למספר 2 בחברה אומר המקורב כי בעבר הורביץ העלה את הנושא, אולם הובהר לו כי אין הסכמה למנות אותו כרגע למספר 2 בחברה. "אולי הורביץ רוצה את ינאי כמנכ"ל ביניים ומעדיף אדם חלש לתפקיד. במידה מסוימת, מעכשיו הורביץ יהיה מאוד מעורב בניהול החברה. אולי הוא חושב שזו הדרך להכשיר את הבן שלו".

באשר לטענות של בכירים בחברה כי מקוב הודח בשל ביצועי המניה, אומר המקורב להנהלה כי "נכונה העובדה שמתחילת השנה המניה ירדה בשיעור של כ-25%, אבל נכון יותר לבדוק את הביצועים שלה מתחילת כהונתו של מקוב, וכי לפני שהמניה ירדה היא גם עלתה ב-50%. אני מניח שכל בעלי המניות סבורים שאם ינאי יצליח להשיג תשואה של אפילו 10% בשנה - זה יהיה בסדר".

עוד מעריך הבכיר, כי "מקוב לא ירוץ מיוזמתו לתת ייעוץ לינאי וכי הוא ייתן עצותיו אם ינאי יבקש, אם לא, הוא לא ייעץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully