וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה רשמה ירידה של 4% ברווח הנקי

סוכנויות הידיעות

19.10.2006 / 13:01

החברה ייחסה את הירידה ברווחיה להוצאות על ארגון מחדש בחברה. הכנסות החברה עלו ב-20%. המשיכה לאבד נתח שוק לטובת מוטורולה

נוקיה, יצרנית הסלולר הגדולה בעולם, רשמה ירידה של 4% ברווח הנקי - ירידה חדה מהתחזיות - על רקע עלויות ארגון מחדש של החברה. החברה רשמה רווח נקי בסך 845 מיליון יורו (1.06 מיליארד דולר), או 21 סנט למניה. הכנסות החברה עלו ב-20% לעומת הרבעון המקביל, ל-10.1 מיליארד יורו. תחזיות האנליסטים היו לרווח נקי בסך 868 מיליון יורו ולהכנסות בסך 9.88 מיליארד יורו.

נוקיה המשיכה לאבד נתח שוק לטובת מוטורולה, חברת הסלולר השנייה בגודלה בעולם, אף כי מוטורולה דיווחה על הצמיחה הקטנה ביותר במכירות זה 5 רבעונים. נתח השוק של נוקיה ירד ל-33.6% ברבעון השני, לפי נתוני גרטנר, לעומת נתח של 34% ברבעון הראשון. נתח השוק של מוטורולה עלה ל-21.9%, לעומת 20.3% ברבעון הראשון.

מכירות הטלפונים הסלולריים העולמיות, במונחי מספר יחידות, צפויות לעלות בפחות מ-10% לראשונה זה 5 שנים, לפי חברת המחקר הבריטית אינפורמה.

עם זאת, נוקיה הרחיבה את היצע מוצריה והוסיפה אפשרויות כמו נגן מוסיקה פנימי וגישה מהירה יותר לאינטרנט ממכשירי הטלפון שלה, והחלה להיכנס לשוק הסיני ולשוק ההודי על מנת לפצות על הצמיחה האיטית יותר במכירות הסלולר העולמיות. נוקיה מעוניינת להיכנס גם לשוק האמריקאי, לאחר שעד כה לא נחלה בו הצלחה, ולפתח יותר מוצרים בתקן CDMA הפופולרי בארה"ב. נוקיה איבדה ברבעון השני את מקומה השני בשוק הסלולר האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully