וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע להחזיק, מכתשים למכור

ירון שקדי

19.10.2006 / 13:14

האם באמת ביצועיה של טבע היו "לא טובים" בתקופתו של מקוב? כיצד יושפעו מניות טבע ומכתשים אגן לאור בואו של ינאי לטבע?

ההודעה שפורסמה אתמול בצהרי היום, על עזיבתו של ישראל מקוב את תפקיד מנכ"ל טבע, הכתה גלים בשוק ההון והמניה ירדה כ-3%. מיד לאחר המסחר במניה החל גל שמועות על סיבת עזיבתו של מקוב -חתול שחור בינו לבין יו"ר הדירקטוריון אלי הורוביץ', חוסר שביעות רצון מתפקודו של המנכ"ל בעת האחרונה - דבר שהשתקף בביצועי החברה, גילו המתקדם של מקוב ועוד.

המודל העסקי של טבע לאורך השנים האחרונות מראה על צמיחה בהכנסות בקצב של 20% לשנה והכפלת הרווח הנקי תוך 3 שנים. על מנת לשמור על קצב צמיחה שכזה בסביבה מאוד תחרותית ורוויה מתחרות, החברה צריכה להיות כל העת עם האצבע על הדופק ולהוציא למדפים יותר תרופות אתיות חדשות על חשבון הגנריות. תהליך שכזה לוקח לא מעט זמן.

כשבאים לבדוק את מחיר מניית טבע, המשקף בפועל את ביצועי החברה ורווחיה, מול מניות המתחרות העיקריות, התמונה היא ברורה לחלוטין - ב-5 השנים האחרונות, מאז נכנס מקוב לתפקיד, עלתה מניית TEVA ב-230%. מנית barr laboratories עלתה בתקופה המקבילה ב-200% ומתחרה נוספת- mylan laboratories עלתה ב-170%, כלומר ביצועי המניה היו טובות יותר מהמתחרות. הישג זה גדול הרבה יותר כאשר בוחנים את שווי השוק של אותן חברות - שוויה של טבע כיום הוא 25 מיליארד דולר בעוד שוויין של המתחרות נע באזור ה-5 מיליארד, כלומר למרות השווי העצום של טבע היא הצליחה לשמור על קצב צמיחה מזהיר וזאת בניגוד להנחה הגורסת כי לחברות גדולות יותר קצב הצמיחה הוא איטי למול חברות קטנות יותר.

התמונה הכלכלית שהבאנו כאן למעשה פוסלת את השמועה על "ביצועים לא טובים" של ההנהלה והעומד בראשה. אך שמה שמעניין אותנו המשקיעים זה העתיד.

ב-19/9 פירסמנו ניתוח עם המלצת "החזק" למניית טבע, עקב ההנחה כי רק פריצת אזור ה-36 דולר תוציא מהלך עליות מחודש שעשוי להגיע לאזור ה-42 דולר ולמעלה מזה. בסך הכל, אירוע אקסוגני כמו עזיבתו של מנכ"ל החברה בא כבר לידי ביטוי בגרף המניה, וזאת בדמות ההתנגדות העיקשת ב-36 דולר שנבדקה בפעם המי יודע כמה לפני מספר ימים בודדים. החיצים האדומים מסמנים את ההתנגדות באזור הזה ועושה רושם כי המשקיעים "חזו" הודעה שכזו, אחרת המניה היתה פורצת.

נסכם: חתול שחור או ג'ינג'י, שמועות ושאר רכילות הם לא מעינינו של הגרף ולכן הנחת העבודה הטכנית היא עדיין "החזק" וסגירה מעל 36 דולר - STRONG BUY.

מנית מכתשים



מכורך המציאות, גם מנית חברת מכתשים אגן דורשת מבט נוסף, לאור העובדה שהמנכ"ל של החברה שלמה ינאי יחליף את ישראל מקוב בטבע. החברה אשר עוסקת בתחום האגרוכימיה נסחרת בבורסה בשווי שוק של 2.2 מיליארד דולר ובמכפיל רווח של 12. מניית החברה עלתה ב-5 השנים האחרונות ביותר מפי 4, אולם בשנה האחרונה המניה מעט מגמגמת והמשקיעים מאבדים קצת מסבלנותם. אזור ה-2300, ששימש תמיכה חזקה לאורך השנה האחרונה, נשבר בתחילת יולי האחרון ומאז מחיר המניה אינו מצליח לעלות מעליו בחזרה. סביר מאוד שחוסר הוודאות לאור חילופי התפקידים במשרת המנכ"ל יגבירו את חוסר הסבלנות של המשקיעים והמניה תמשיך לסבול מסנטימנט שלילי.

כל עוד המחיר יהיה מתחת לאזור ה-2300 נקודות, הנחת העבודה הטכנית היא "מכירה" (במילים אחרות - לא להחזיק). התמיכה למחיר נמצאת כרגע באזור ה-2000 ומתחת לכך המניה עשויה לסבול מירידות אפילו לאזורים של 1700 נק'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully