וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפניקס בוחנת להצטרף לעסקת רכישת ריפבליק

נתן שבע

19.10.2006 / 13:17

על פי ההערכות, תרכוש הפניקס כ-30%-40% מריפבליק, שנרכשה על ידי קבוצת דלק

יצחק תשובה, שירכוש את השליטה בחברת הביטוח הפניקס, שואף לצרף אותה גם לעסקת רכישת חברת הביטוח ריפבליק. הפניקס מאשרת את הפרסומים בעיתונות הבוקר, כי היא בוחנת את האפשרות להצטרף לרכישת חברת הביטוח האמריקאית, אותה רכשה קבוצת דלק לפני יותר מחודשיים תמורת 290 מיליון דולר (כ-1.27 מיליארד שקל). על פי ההערכות, מתכוונת הפניקס לרכוש כ-40%-30% מהחברה, לפי השווי על פיו התבצעה עסקת ריפבליק - כלומר, תמורת 116-87 מיליון דולר.

קבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה, מחזיקה כיום בכ-33% באמצעות דלק קפיטל, המרכזת את הפעילות הפיננסית של הקבוצה. בסוף אוגוסט חתמה הקבוצה על הסכם לפיו תרכוש דלק 28.5% ממניות חברת הביטוח הפניקס מחברת מאיר של יעקב שחר וישראל קז - תמורת כ-213 מיליון דולר.

עסקת השלמת ההשתלטות של דלק על הפניקס עדיין לא יצאה אל הפועל, בהמתנה לאישורים רגולטוריים שאמורה הקבוצה להתקבל. אם אכן תצא עסקת פניקס-קבוצת דלק אל הפועל, היא תהיה עסקת בעלי עניין שתצטרך ככל הנראה רוב מיוחד באסיפת בעלי המניות של הפניקס. דלק מחזיקה גם ב-15% מחברת הביטוח הפניקס.

דלק מצטרפת לאופנה שמאפיינת את כל ענף הביטוח, של מעבר חברות ביטוח לחו"ל. כלל ביטוח הודיעה לאחרונה על רכישת חברה בארה"ב בתמורה לכ-120 מיליון דולר, וגם חברת ביטוח ישיר ומגדל הודיעו על כוונתן להשקיע בחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully