וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי. "זו לא תקופה טובה להיכנס למנית מכתשים"

נתן שבע

19.10.2006 / 15:52

מריל לינץ': "סיפור חילופי המנכ"לים מעלה את חוסר הוודאות אבל לא זו הסיבה לדאגה"

לאחר הורדת ההמלצה מצד דויטשה בנק למכתשים אגן הבוקר, באי.בי.אי מפחיתים את מחיר היעד למניה מ-26 ל-24 שקל למניה - 11% מעל מחירה בשוק.

"זו לא תקופה טובה להיכנס למניה", כותב האנליסט יובל זעירא מאי.בי.אי., שהעניק המלצות פושרות למניה לאורך שנת 2006. "הטרנד החיובי שליווה את החברה בשנים האחרונות דעך, והגיע לשפל במחצית השנייה של 2006. התוכנית האסטרטגית שהציגה מכתשים עד שנת 2009 נראית כיום לא רלוונטית", כותב האנליסט. "ההנהלה הבאה כבר תגבש יעדים חדשים לאור הצמיחה הרב שנתית המאפיינת את הענף - 2%-1% - ומחירי המוצרים היורדים. אמנם מכתשים צומחת מעבר לתעשייה, אבל כבר לא בקצבים של העבר".

לדעת זעירא, שנת 2007 צפויה להיות שנת מעבר עבור החברה, ולהשפיע על האסטרגיה שתתווה בעתיד. "ביגר הוא מבריא חברות סדרתי", מחמיא זעירא ליו"ר החדש של החברה שמונה השבוע - אברהם ביגר, שעשה רה ארגון גם בשופרסל בעבר. הראות בשוק האגרו כימי כמעט ולא קיימת היום, מוסיף זעירא בהתייחסו למשבר שעובר על חקלאי ברזיל, והוא מתקשה להעריך אם המשבר ימשיך להעיק על החברות.

"אין מדובר בהצגה של איש אחד, ולכן החברה לא תיפגע מעזיבתו של המנכ"ל", כותב האנליסט חיים ישראל על מכתשים אגן. "בתקופה הקרובה כבר ידווחו על מנכ"ל חדש. הריאל הברזילאי החזק ומחירי ההדברה הנמוכים נראים מאתגרים יותר. רמות המלאי של החברה ירדו רק במעט, כך שהההון החוזר של החברה יישאר מאתגר מאוד. אמנם חילופי המנכ"לים מעלים את חוסר הוודאות, אבל זה לא הדבר המרכזי שמכביד כעת על החברה", מסכמים במריל לינץ'.

מריל לינץ' ואי.בי.אי מותירים המלצת "נייטרלי" למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully