וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוצים ב-NBC יוניברסל

סוכנויות הידיעות

19.10.2006 / 16:19

תפחית את מספר התוכניות היקרות שלה בשעות צפיית השיא ותקצץ את תקציב החדשות זאת בעקבות ירידה ברווח

NBC יוניברסל מקצצת את תקציב החדשות שלה, ומתכוונת לצמצם את מספר התוכניות היקרות להפקה בשעות צפיית השיא (פריים טיים). החברה מתכוונת בכך לצמצם את עלויותיה ולעצור את הירידה ברווחיה. כמו כן צפויה חטיבת הבידור של ג'נרל אלקטריק להודיע על פיטוריהם של 700 עובדים, ביניהם גם שחקנים המופיעים בתכניות טלוויזיה. כך מדווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

רווחי NBC יוניברסל ירדו ב-10% ברבעון השלישי, על רקע הירידה בשיעורי הצפיה ברשת NBC, דיווחה החברה בשבוע שעבר. החטיבה, הכוללת גם את אולפני יוניברסל ואת פארקי השעשועים יוניברסל, אמורה לחזור לצמיחה ברווחים ברבעון הנוכחי וב-2007, לדברי יו"ר NBC יוניברסל בוב רייט ל"ג'ורנל".

בעונה הנוכחית לא הצליחה NBC להיכנס לרשימת 10 התכניות הנצפות ביותר בארה"ב, ורק תוכנית אחת - ?Heroes", הצליחה למשוך יותר מ-10 מיליון צופים. מאז הסתיימו מספר סדרות להיט של NBC, כגון "חברים", לא הצליחה החברה להביא את מערך התוכניות שלה לאותה פופולריות.

אחת ההחלטות המשמעותיות של NBC יוניברסל היא להפסיק לקבוע תוכניות דרמה וקומדיה יקרות במשבצת השידור שבין 8 ל-9 בערב. זוהי שעת הפריים טיים הראשונה מבין שלוש של תחנות הזכיינות של NBC. מנכ"ל קבוצת הטלוויזיה ב-NBC, ג'ף זאקר, אמר כי בכוונת החברה להתמקד בתוכניות זולות יותר להפקה במשבצת שידור זו. לדבריו ל"ג'ורנל", הביקוש לשעה זו בקרב מפרסמים אינו מצדיק הוצאה על תוכניות העובדות לפי תסריט.

למשל, בימי שלישי נמצאת כיום בשעה זו התוכנית "Friday Night Lights", שעלותה 2.6 מיליון דולר לפרק. תוכנית זאת עשויה להיות מוחלפת בשעשועון "Deal or No Deal", שעלותו 1.1 מיליון דולר.

שינוי שכזה עשוי להעיד על שינוי תפיסתי ב-NBC, שהינה החברה הראשונה שאומרת במוצהר כי היא צופה פוטנציאל צמיחה מועט בתחום החדשות. "נגן באגרסיוויות על כל מותגינו", אמר זאקר, אך הוסיף כי על החברה להודות כי חדשות, למשל, אינו תחום צומח. NBC יוניברסל מפעילה את רשת החדשות המובילה בארה"ב, ומוציאה על תחום זה 1.5 מיליארד דולר בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully