וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסם תנפיק תעודות סל מנוטרלות חשיפה לשער החליפין; המשמעות: ההשקעה במדדים לא תיפגע מירידת הדולר

טל לוי

19.10.2006 / 16:15

כך נודע ל-TheMarker; קסם היא החברה הגדולה בישראל לתעודות סל



חברת תעודות הסל של אקסלנס-נשואה, קסם, משיקה תעודות סל מנוטרלות חשיפה למט"ח, כאשר המשמעות היא שהתעודה תיתן את התשואה במדד ללא התחשבות בשער החליפין.



נכון להיום, מי שהשקיע במדד הנאסד"ק ראה את המדד עולה אבל הכסף נשחק בשל הירידה בשער הדולר. התעודות החדשות מאפשרות חשיפה למדד בלבד, ללא קשר לשער החליפין. התעודות יונפקו על מדד הניקיי היפני, מדד ה-S&P500, מדד היורוסטוק (50 החברות הגדולות באיחוד האירופי) ומדד הנאדס"ק 100.



קסם היא חברת הקרנות הגדולה בישראל, ועד כה, כל התעודות שהנפיקה (גם על מדדים בחו"ל) היו שקליות - כלומר - חשופות לשער החליפין. בקסם מציינים כי מרבית המטבעות הניבו תשואה חיובית מול השקל בשנים האחרונות. כך, למשל, הניב היורו תשואה ממוצעת של יותר מ-7% בין השנים 2001-2005, כאשר המשמעות היא שתעודת סל אירופית היתה למעשה נהנית הן מעליית המניות והן מתוספת שער החליפין.



עם זאת, בטווח הקצר ישנן לעיתים הזדמנויות בהן מעניין להשקיע במדד בנטרול המטבע, בדיוק כפי שקרה בשנה האחרונה, כאשר השקל התחזק משמעותית ביחס למטבעות הזרים. במקרה זה, תעודה נטולת מטבע היתה משיגה תשואה גבוהה יותר.



נציין כי בקסם מצטרפים בכך לאינדקס, שהודיעה אתמול על הנפקה של תעודות דומות: אינדקס סין שקלי, אינדקס נאסד"ק שקלי, ואינדקס ניקיי שקלי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully