וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התובע הכללי של רוסיה: ראיות חדשות קושרות את ליאוניד נבזלין למעשי רצח

TheMarker

19.10.2006 / 22:08

נבזלין משמש כיו"ר בית התפוצות ותרומותיו למיזמי עלייה ולמוסדות חינוך בישראל מסתכמים ב-15 מיליון דולר



משרד התובע הכללי של רוסיה טוען כי יש בידיו ראיות חדשות הקושרות את המיליארדר הרוסי-ישראלי, ליאוניד נבזלין, לכמה מעשי רצח. המידע קושר את נבזלין לפרשות הקשורות לרציחות ולהתנקשויות ביזמים ובשורה של אנשים אחרים בשנים 2002-1998.



התובע הכללי של רוסיה הגיש לישראל בשנה שעברה, בקשה להסגרתו של נבזלין - שותפו לשעבר של מיכאיל חודורקובסקי בענקית הנפט יוקוס - בשל החשדות כי היה שותף לארגון וסיוע של רציחות והתנקשויות בשנים האמורות, כמו גם על רקע אישומים בפשעים כלכליים. התביעה הכללית ברוסיה גם העבירה בקשה דומה לארה"ב, שבה נוהג נבזלין לבקר.



עד לפני כשלוש שנים היה נבזלין האיש מספר שתיים בענקית הנפט הרוסית יוקוס, ואחד האוליגרכים המשפיעים ברוסיה ובקהילה היהודית שלה. כשאריאל שרון ביקר ברוסיה, אירח אותו נבזלין - אז יו"ר הקונגרס היהודי הרוסי - לארוחת ערב. הונו במניות ובאחזקותיו ביוקוס נאמד אז ב-2 מיליארד דולר.



אבל לפני שלוש שנים השתלט הקרמלין, בהוראת הנשיא ולדימיר פוטין, על יוקוס. החברה, שבשיאה היתה שווה 40 מיליארד דולר, פשטה את הרגל ונכסיה נמכרו למקורביו של פוטין. שניים מבעלי המניות, מיכאיל חודורקובסקי ופלטון לבדב, נמקים בבתי כלא. שלושה אחרים, ובהם נבזלין, מצאו מקלט בישראל והתאזרחו כאן.



אף שהתרושש מנכסיו ברוסיה, נבזלין עדיין שווה, על פי הערכתו שלו, כמיליארד דולרים. בתקופה הקצרה יחסית שבה הוא חי בישראל הפך לאחד הנדבנים הגדולים במדינה. יחד עם שני שותפיו, ולדימיר דובוב ומיכאיל ברודנו, יסד נבזלין את קרן נד"ב, ששמה מורכב מהאות הראשונה של שמות המשפחה שלהם. הוא מונה ליו"ר בית התפוצות. תרומותיו למיזמי עלייה ולמוסדות חינוך בישראל מסתכמים ב-15 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully