וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא קצב חשוד בשיבוש חקירת עובדת במשכנו שהתלוננה כי ביצע בה מעשה מגונה

יהונתן ליס

19.10.2006 / 22:28

לאחר שהאשה מסרה עדותה למשטרה, ניסה הנשיא לברר מה שאלו אותה חוקריה ובמה הם חושדים בו



נשיא המדינה, משה קצב, חשוד בשיבוש הליכי חקירה של עובדת במשכנו. האשה, שעדיין עובדת בבית הנשיא, התלוננה נגדו לאחר שצוות החקירה זימן אותה כדי לגבות את עדותה בפרשה. בעדותה טענה כי קצב תקף אותה מינית בהזדמנות אחת, ובעקבות עדות זו גיבשה המשטרה תשתית ראייתית להגשת אישום נגד הנשיא בגין מעשה מגונה.



במהלך החקירה התברר כי הנשיא קצב פעל לשבש את חקירתה וניסה לברר מה שאלו אותה חוקריה ובמה הם חושדים בו. לאחר שהובררו ניסיונות השיבוש, גיבשה המשטרה תשתית גם בעבירה זו והמליצה לפרקליטות להעמיד את קצב לדין גם בגין שיבוש הליכי חקירה.



לדברי גורמים המעורים בחקירה, עדותה של האשה מתונה יחסית לעדויתיהן של שתי המתלוננות המרכזיות בפרשה, שטענו כי קצב אנס אותן בארבע הזדמנויות שונות.



קצב ישתתף ביום א' בעצרת לזכר זאבי

בתוך כך, קצב ישתתף ביום ראשון בעצרת הזיכרון הממלכתית לשר רחבעם זאבי שתיערך בהר הרצל בירושלים. למחרת היום מתכוונים הנשיא ורעייתו להגיע להופעת הבלט של להקת המחול מוייסייב, שתיערך בהיכל התרבות בתל-אביב לציון 15 שנה לכינון ליחסים הדיפלומטיים בין ישראל לרוסיה.



בבית הנשיא הכחישו היום כי פרסום המלצות המשטרה נגד הנשיא קצב הביאו לביטול השתתפותו באירועים כלשהם. דוברת בית הנשיא, חגית כהן, אמרה כי לבית הנשיא לא נמסרה כל הודעה על העברת טקס הזיכרון ליצחק רבין "נר ליצחק", שאמור להיערך בבית הנשיא באחד בנובמבר. מדובר במנהג שהחל לפני שש שנים ביוזמתו של הנשיא עזר וייצמן. השנה נערך הטקס לראשונה במתכונת ממלכתית לפי הצעת מרכז למורשת יצחק רבין, שאושרה על-ידי הוועדה לסמלים וטקסים.



על פי פרוטוקול הטקס, אמורים ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ונשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, להשתתף בטקס לצד הנשיא ואולם השניים הודיעו לאחרונה כי ככל הנראה לא יוכלו להגיע לאירוע. אתמול פורסם בערוץ 2 על כוונה להעביר את הטקס ממשכן הנשיא למשכן הכנסת בעקבות המלצת המשטרה להגיש כתב אישום חמור נגד הנשיא. יו"ר וועדת השרים לסמלים וטקסים השר יעקב אדרי הכחיש היום כי פנה ליושבת ראש הכנסת, דליה איציק, והציע לה להעביר את האירוע.



במרכז רבין הביעו היום חשש כי אורחים חשובים רבים יחרימו את הטקס בגלל התקיימותו במשכן הנשיא. לדברי אותם גורמים, חברי כנסת ואישי ציבור בכירים שהוזמנו להשתתף בטקס בבית הנשיא, הודיעו למרכז כי לא יגיעו לאירוע משום שזו הדרך היחידה העומדת בפניהם כדי למחות על התנהלותו של הנשיא. "בבית הנשיא, בניגוד לכנסת, אי-אפשר למשל לא לקום כשהנשיא נכנס", אמר גורם במרכז רבין, "קיים חשש שאנשים רבים לא יגיעו וזה יפגע בטקס הזיכרון של יצחק".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully