וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות בהובלת חברות הנפט; לונדון ופאריס עולות ב-0.5%

הדר תדמור

20.10.2006 / 11:12

קורוס, חברת הפלדה הבריטית, יורדת ב-1.2% לאחר שהסכימה להירכש על ידי יצרנית הפלדה ההודית טאטא



מגמת עלייה נרשמת בבורסות אירופה בהובלת חברות הנפט, בעקבות החלטת אופ"ק לקצץ 4.3% ממכסת התפוקה העולמית במטרה לרסן את ירידת המחירים. לונדון ופאריס עולות ב-0.5%, פרנקפורט עולה ב-0.4%.



ארגון אופ"ק - ארגון המדינות האחראיות על למעלה מ-40% מתפוקת הנפט העולמית - החליט לקצץ את מכסות תפוקת הנפט העולמיות ב-1.2 מיליון חביות ביום - 200 אלף חביות יותר מהחלטת אופ"ק הבלתי רשמית שנתקבלה בשבוע שעבר. הקיצוץ במכסות תפוקת הנפט נועדו לרסן את הירידה במחירים, והוא ייכנס לתוקף החל מ-1 בנובמבר.



בעקבות הידיעה עולים מחירי הנפט במסחר שלאחר הסגירה בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש נובמבר עולים ב-0.6%, ונסחרים ברמה של 58.86 דולר לחבית. מחיר הנפט נמוך כעת ביותר מ-25% משיא של כל הזמנים - 78.4 דולר לחבית - שרשם בחודש יולי.



בעקבות החלטת שרי אופ"ק נרשמה עלייה במניות מגזר הנפט. מניית ענקית הנפט הבריטית בריטיש פטרוליום (BP) עולה ב-1.2%. מניית רספול הספרדית עולה ב-0.5%. מניית של עולה ב-0.7%. מניית חברת בתי הזיקוק טוטאל עולה ב-0.9%.



קורוס, חברת הפלדה הבריטית, יורדת ב-1.2%. זאת לאחר שהסכימה להצעתה של יצרנית הפלדה ההודית טאטא, להירכש על ידי החברה ההודית ב-7.6 מיליארד דולר.



יצרנית המכוניות הגרמנית BMW עולה ב-1.6%. יצרנית המכוניות האיטלקית פיאט עולה ב-2.2%. מניית פולקסווגן עולה ב-0.4%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully