וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענף הפרסום התאושש מהמלחמה בשל החגים

גליה שילה

22.10.2006 / 17:12

המפרסמות הבולטות בספטמבר היו שטראוס-עלית (2.1 מיליון דולר) ואחריה שופרסל. משרד הפרסום המוביל - באומן-בר-ריבנאי

לאחר חודשיים קשים בענף הפרסום, שספג גם הוא נזקים בעקבות המלחמה בלבנון, מיהרו החברות לחזור ולפרסם, והפעילות בענף התאוששה משמעותית. לכך תרמה כמובן גם התכונה לקראת החגים.

באופן מסורתי, ספטמבר הוא חודש הפרסום ברשתות השיווק - שהגיעו למקום הראשון בענפים עם פעילות בהיקף של 8.1 מיליון דולר, יותר מכפול מהפרסום בתחום התקשורת הסלולרית שבמקום השני, ודומה לסכום שהושקע בענף בחודש המקביל אשתקד. שופרסל השקיעה 1.8 מיליון דולר בפרסום בחודש החולף, כ-40% יותר מריבוע כחול, שהשקיעה 1.3 מיליון דולר בפרסום בספטמבר. כך עולה מנתוני יפעת בקרת פרסום.

השקעות שופרסל בפרסום הזניקו את גיתם BBDO, משרד הפרסום שלה, למקום הרביעי בדירוג משרדי הפרסום בספטמבר. באומן-בר-ריבנאי עלה למקום הראשון בין משרדי הפרסום, עם פער מזערי על פני מקאן אריקסון. היקפי הפעילות של מקאן ובאומן-בר הגיעו לכ-6 מיליון דולר - התאוששות לעומת הפעילות באוגוסט, שהסתכמה בכ-5 מיליון דולר, אך עדיין לא קרוב להיקף הפעילות של ספטמבר אשתקד, אז הגיעה פעילות מקאן להיקף 7.5 מיליון דולר, ופעילות באומן ל-7.3 מיליון דולר. שלמור- אבנון-עמיחי, שביצע בחודש הקודם קפיצה גדולה למקום השני, סיים את החודש במקום השלישי עם 5.5 מיליון דולר.

המפרסמות הבולטות בספטמבר היו שטראוס-עלית (2.1 מיליון דולר) ואחריה שופרסל, בעיקר עם שופרסל ביג. למקום השלישי טיפסה בהפתעה חברת לוריאל, עם פרסום בהיקף של 1.6 מיליון דולר.

נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, אומר כי בחודש החולף בלט ענף הסרטים. "ענף הסרטים פרח בחגים, עם הוצאה ריאלית של כ-1.6 מליון דולר", הוא אומר. "הסרטים הבולטים בפרסום הם "המגן" ו"השטן לובשת פראדה", באמצעות פרסום גולן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully