וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה רוצה להשתחרר מהרסן האמריקאי: הפרלמנט יצביע השבוע על הגבלת הסכם ההסגרה עם ארה"ב

TheMarker

22.10.2006 / 9:54

הצעד נועד להגן על אזרחים בריטים המואשמים בארה"ב בעבירות צווארון לבן מפני הסגרה מהירה



בית הנבחרים הבריטי צפוי להצביע השבוע על שינויים בהסכם ההסגרה הבריטי-אמריקאי, שיקשה יותר על הסגרה של אנשי עסקים בריטים החשודים בעבירות צווארון לבן לארה"ב. השינוי להסכם, שנחתם ב-2003 ואיפשר את הסגרתם של 3 בנקאי נאטווסט שהואשמו שסייעו לביצוע הונאות באנרון, צפוי לפסול סעיף בחוק ההסגרה המאפשר לבתי משפט לסרב לדרישות הסגרה של אזרחים בריטים המואשמים בהונאה בבריטניה עצמה. כמו כן, יצביע הבית התחתון של הפרלמנט הבריטי על שינוי שייאלץ את ארה"ב להביא הוכחות ברורות לעבירה, שיתמכו בבקשת ההסגרה.



המקרה של 3 בנקאי נאטווסט עורר סערה בבריטניה והעלה לדיון את נושא חוסר ההדדיות בהסכם ההסגרה הבריטי-אמריקאי. השלושה מואשמים, כי סייעו לסמנכ"ל הכספים של אנרון, אנדרו פסטאו, למעול בכספי אנרון באמצעות השקעה סבוכה באחד מכלי ההשקעות של אנרון מחוץ לארה"ב. ההונאה שביצעו השלושה התרחשה ברובה בבריטניה והקורבן להונאה היה בנק בבריטניה, ולכן טענו שלושת הנאשמים כי על משפטם להתקיים בבריטניה, בה יזכו, לדעתם, למשפט הוגן. משרד ההונאות בבריטניה לא פעל לתבוע את השלושה.



הברית שנחתמה בין ארה"ב לבין בריטניה לאחר התקפות הטרור ב-11 בספטמבר 2001, והורחבה למה שמכונה כיום חוק ההסגרה של בריטניה נועדה במקור לקדם את העמדתם לדין של חשודים בפעילות טרוריסטית באינטרנט. אך יותר ויותר, משמש חוק זה את ארה"ב לרדיפת חשודים בפשעי צווארון לבן בבריטניה.



פעילי זכויות אדם טוענים, כי החוק אינו הוגן משום שאינו הדדי. כל שעל ארה"ב לעשות הוא להצהיר כי בכיר מסוים ביצע עבירה "בת הסגרה" שעונשה הוא לפחות שנת מאסר, ועל בריטניה להסגירו. ארה"ב לא נדרשת אפילו לספק ראיות לחשדותיה. על בריטניה, לעומת זאת, להציג ראיות ממשיות אם ברצונה לדרוש את הסגרתו של פושע צווארון לבן מארה"ב לבריטניה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully