וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף עלה ל-880 נק' - רחוק בכ-2% מהשיא

נתן שבע

23.10.2006 / 18:00

טבע עלתה ב-0.9%. אלביט מערכות טיפסה ב-2.5%. אורמת איבדה 1.3%. מחזור המסחר - כ-1.2 מיליארד שקל

המבחר בבורסה התנהל היום עד לשעות הצהריים ביציבות ובהמתנה להחלטה על גובה הריבית במשק. בשעת המסחר האחרונה התחזקו העליות לאור פתיחה חיובית בוול סטריט. מדד המעו"ף עלה 0.5% לרמה של 880 נקודות, מדד ת"א 100 טיפס בשיעור דומה לרמה של 898 נקודות, ומדד תל טק עולה 0.4%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

על פי הערכות, צפוי סטנלי פישר להפחית את הריבית ב-0.25% ל-5.25%, ולהשוותה בכך לריבית בארה"ב. הערכות אחרות גורסות כי פישר יוריד את הריבית ב-0.5%, אם כי הסבירות לכך נמוכה. בעולם נרשמה גם היום מגמה חיובית כאשר וול סטריט פתחה בעליות של יותר מ-0.5%.

הבורסה והמשקיעים אוהבים הורדות ריבית. הורדה כזו מקילה על הפעילות העסקית ובנטילת הלוואות ומעלה את ערך החברות בשל רמות היוון נמוכה יותר של תזרימי ההכנסות העתידיות. כמו כן היא מעלה את האטרקטיוויות של ההשקעה בבורסה לאור תשואות נמוכות יותר באפיקים האחרים. לאט ובבטחה מקרבים המשקיעים את הבורסה אל עבר רמות השיא בהן היו המדדים בחודש מאי. מדד תל אביב 100 רחוק בכ-2.3% מהשיא, ואילו מדד המע"ף רחוק ב-2.1% מהשיא.

גם השוק הסולידי עשוי ליהנות מהירידה בריבית, שעשויה לתרום בעיקר לאפיקים השקליים. בבית ההשקעות לידר שוקי הון העריכו אתמול, כי אפשרות להורדת הריבית ב-0.5% או הודעה ברורה לגבי המשך הורדת הריבית בחודשים הבאים - תשפיע לחיוב על שוק האג"ח. היום איבדו האיגרות השקליות מסוג שחר לטווחים הארוכים 0.1%. האג"ח מסוג גליל לטווחים הארוכים ירדו ב-0.2%.

מניות הנדל"ן המשיכו ללכוד את עיני המשקיעים גם היום. מדד הנדל"ן עלה 0.9% והשלים זינוק של 13% בחודש האחרון וטיפוס של 64% מתחילת השנה. אפריקה ישראל בלטה עם טיפוס של 3.8%.

טבע מנסה להתאושש מנפילה של 5% בשלושת הימים האחרונים בעקבות פרישתו המהדהדת של המנכ"ל, ישראל מקוב. המניה הוסיפה 0.9%.

אורמת איבדה 1.3% לאור הדיווחים כי פרויקטים עתידיים שיהיו לאופטיקנדה, בה מחזיקה אורמת בכ-8.6% בקנדה להפקת נפט גולמי, עשויים להיות רווחיים פחות מהותית ממה שהעריך השוק כיום.

במניות הבנקים נרשמה מגמה מעורבת. מניית הפועלים איבדה 0.7% במחזור הגבוה בשוק ואילו לאומי שמרה על יציבות. למרות שהבורסה קרובה מאוד לשיא בה היתה במאי, רחוק מדד הבנקים ב-9% מהשיא שהושג באותו הזמן.

אלביט מערכות הוסיפה 2.5% בעקבות חוזה חדש מבואינג, בהיקף של 19 מיליון דולר. מכתשים אגן, שאיבדה 4% בשבוע האחרון, הוסיפה 1.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully