וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת בנק ישראל תפטר כ-100 עובדים

עומר שרביט

23.10.2006 / 10:18

הנהלת הבנק: "יש פרישה מרצון בלבד". המהלך יבוצע במסגרת המו"מ על הסכם השכר החדש, שנערך בשיתוף עם הממונה על השכר

הנהלת בנק ישראל מעוניינת לפטר כ-100 עובדים ולהוריד את מצבת כוח האדם בבנק ל-700 ביחס ל-800 היום. הפיטורים ייעשו בעיקר בדרך של "פרישה מרצון" - המונח המקובל בלשון המכובסת של יחסי העבודה להפעלת לחץ מאסיווי על עובדים כדי שיפרשו.

כך לדוגמה, העובדים המיועדים לפרישה יקבלו רמזים על כך שלא יקבלו קביעות (במידה שהם זמניים), אחרים ינוידו לתפקיד פחות אטרקטיווי, לעתים במיקום אחר רחוק מביתם, וכן הלאה. העובד מעדיף לקבל את הפיצויים המוגדלים ולפרוש, מאשר להישאר בתנאים פחות טובים ולהסתכן בכך שלא יקבל את תנאי הפרישה האטרקטיוויים בעתיד.

כמו כן, בהנהלת בנק ישראל מעוניינים לסגור מחלקות היסטוריות שלדעתם אין בהם עוד צורך, כגון מחלקת מלוות מדינה או מחלקת פיקוח על מט"ח. המהלך יבוצע במסגרת המו"מ על הסכם השכר החדש, שנערך בשיתוף עם הממונה על השכר באוצר, אלי כהן, ההסתדרות וועד העובדים בבנק ישראל.

מהנהלת הבנק נמסר בתגובה כי "לא צפויים פיטורי עובדים בבנק ישראל. הנהלת הבנק חוזרת ומודיעה כי צפויה פרישה מרצון של 100-80 עובדים לאחר החתימה על הסכם שכר חדש, שמעוכבת על ידי האוצר. פרישה של עובדים אלה תחסוך לבנק כ-20 מיליון שקל בשנה".

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה, כך שאם עד ה-13 בנובמבר לא תחול התקדמות במו"מ, עובדי הבנק יוכלו לשבות. אחת העילות להכרזה על סכסוך העבודה, היא כוונת הנהלת הבנק להפעיל תוכנית רה-ארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully