וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: הממשלה תפעל לשינוי שיטת הממשל; אין כוונות למו"מ עם סוריה וכל הלוחץ בכיוון יפגע בהסדר עם הפלשתינים

אורה קורן

23.10.2006 / 11:19

רה"מ אמר בכנס המי"ל כי הינחה המועצה הלאומית לכלכלה להגיש תוכנית התמודדות עם בעיות המצוקה החברתית



ראש הממשלה אהוד אולמרט הודיע היום בנאומו בכנס המי"ל, כי הממשלה תפעל במקביל הן לשינוי שיטת הממשל והן לקיום חוקה אשר תבטיח שהשינויים בשיטת הממשל לא יערערו את הבסיס הדמוקרטי של המדינה. אולמרט הוסיף כי גם אם איווט ליברמן ייכנס לממשלה, קווי היסוד לא ישתנו והממשלה תפעל להסדר עם הפלשתינים. אולמרט אמר כי הוא אינו תומך בשיטת ממשל נשיאותית.



בנאומו אמר אולמרט, כי הממשלה מחויבת לקידום נושאים חברתיים. לדבריו, הינחה את המועצה הלאומית לכלכלה להגיש לאישור הממשלה עד אמצע 2007 תוכנית שתתמודד עם בעיות המצוקה החברתית בכללן תעסוקה, ילדים בסיכון, מפעלי הזנה, מעונות וחינוך.



בנושא המדיני אמר ראש הממשלה, כי שוחח אתמול עם אבו מאזן וכי העובדה שהשניים אינם נפגשים נובעת מקשיים בצד הפלשתיני. לדבריו, הממשלה תפעל ליצירת פלטפורמה משותפת לשיחות עם מדינות נוספות כמו מצרים, ידרן וסעודיה כדי להתמודד עם קידום הסדר הנושא הפלשתיני.



ראש הממשלה אמר כי אינו מתכוון להיכנס למו"מ עם סוריה, ומי שלוחץ בכיוון עלול לגרום לפגיעה בסיכום הסדר עם הפלשתינים.



באשר לאיום האיראני אמר אולמרט כי הממשלה לא תאפשר לאף גורם להכריז על כוונה לחסל את המדינה (התכוון לדברי נשיא איראן - א.ק) מבלי שהדבר יזכה לתגובה בינלאומית אשר תוקיע את הדובר מהקהילה הבינלאומית.



אולמרט אמר, כי ישראל תפעל כדי שאיראן לא תגיע ליכולת גרעינית והוסיף כי נשיא רוסיה הבטיח שמדינתו תעשה הכל כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני כיוון שרוסי שותפה לחשש שזוהי סכנה לקיום העולם כולו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully