וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי הורביץ: תוכנית העבודה עד 2009 לא תשתנה

חגי עמית

23.10.2006 / 12:33

יו"ר טבע: "שום דבר לא משתנה בטבע. ישראל מקוב נמצא בסבב משקיעים בארה"ב"

אלי הורביץ, יו"ר טבע, אמר במהלך ועידת המי"ל, כי למרות חילופי המנכ"לים בחברה, תוכנית העבודה של טבע לשנים 2009-2007 מוכנה ולא תשתנה.

הורביץ אמר, כי "אין חברה שהחזון שלה לא משתנה, אחרת החברה מתה, אבל כרגע שום דבר לא משתנה בטבע. ישראל מקוב נמצא עדיין בסבב משקיעים בארה"ב, ולא רצה לוותר אפילו על פגישה אחת שם כדי לבוא לתדרך את העיתונאים בכנס".

הורביץ התייחס לשיעור הריבית הצפוי להיקבע היום, ואמר כי הריבית צריכה לרדת ברבע אחוז בלבד, כדי לשמור על יציבות ולא בשיעור גדול יותר, כפי שדורשת התאחדות התעשיינים.

ארבע שנים וחצי בלבד לאחר שמונה לתפקיד מנכ"ל טבע, הודיע ישראל מקוב ביום רביעי החולף על פרישה מתפקידו. שלמה ינאי, מנכ"ל מכתשים אגן, יחליף את מקוב במחצית הראשונה של 2007, אך לא לפני מאי 2007. עד אז ימשיך ינאי בתפקידו במכתשים אגן.

מקוב ימשיך בשנתיים הקרובות בעבודתו עם טבע כיועץ אסטרטגי בכיר, ובתקופת המעבר יפעל במשותף עם ינאי ודירקטוריון החברה להבטיח מעבר חלק של ההנהלה. מחליפו של ינאי עדיין לא נקבע.

בכירים בחברת התרופות הגנרית הגדולה בישראל העריכו כבר במהלך החודש האחרון שהדירקטוריון של החברה הראה למקוב את הדלת החוצה. הסיבות, כך נראה לפרישה המאולצת הן רבות, כאשר הסיבה המרכזית היא העובדה שביצועי מניית טבע בתקופה האחרונה חלשים ביותר. בשנה האחרונה איבדה החברה כמעט 30% מערכה. מועצת המנהלים של החברה הרגישה בתקופה האחרונה כי מקוב מתקשה להביא להמראת החברה ולכן יש צורך להחליפו.

כמו כן, מעריכים גורמים המקורבים להנהלת טבע כי גם לאופיו של מקוב יש קשר לעזיבתו. ההערכות הן כי מקוב לקח לעצמו את מרבית הקרדיט על פעולות החברה ובראשן רכישתה של איווקס. המקורבים טוענים, כי מקוב נהג לומר שבמשך 12 שנה טבע מחזרת אחרי איווקס וכי רק בניהולו העסקה בוצעה. ההערכות הן, כי הבכירים סברו שאם מקוב לוקח לעצמו את ההצלחות, הוא גם צריך להיות זה שישלם על הכישלונות. מדובר בשיטת ניהול אמריקאית טיפוסית בה כאשר המנכ"ל אינו מצליח דיו לתפיסתו של הדירקטוריון, הוא מוחלף.

בשוק נפוצו שמועות כאילו מקוב לא רצה לקדם את חיים הורביץ, בנו של יו"ר ומייסד החברה, אלי הורביץ לתפקיד מספר 2 בחברה וכי זאת הסיבה לכך שהורביץ הביא להדחתו. ואולם, ככל הידוע מדובר בסיבה משנית ואפילו שולית. ההערכות הן כי אמנם מקוב לא רצה לקדם את הורביץ הבן, אך להחלטה זו היו שותפים כלל חברי המנהלת החברה. בראיון עם TheMarker, אתמול, אמר אלי הורביץ כי "לומר על הסיפור הזה 'עורבא פרח' זה להגזים בחשיבותו, אין בכך שום אמת. מאז שטבע נהפכה לחברה ציבורית ב-76', הסיפור על משפחתולוגיה לא קיים בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully