וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופכים את זיהוי האסטמה לכסף: הסטארט אפ ארליסנס גייס 3 מיליון דולר

גיא גרימלנד

23.10.2006 / 13:05

החברה פיתחה טכנולוגיה לזיהוי מקדים של התקפת אסטמה ואי ספיקת לב



חברת הסטארט אפ הישראלית ארליסנס (EarlySense) גייסה 3 מיליון דולר מקרנות ההון סיכון אתגר ופרוסיד, וממשקיעים פרטיים. עד היום גייסה החברה כ-1.25 מיליון דולר בשני סבבים: סבב סיד ב-2004 ממשקיעים פרטיים, וסבב ראשון מקרן אתגר ב-2005.



החברה פיתחה טכנולוגיה לזיהוי מקדים של התקפת אסטמה ואי ספיקת לב. הטכנולוגיה כוללת חיישנים הבודקים פרמטרים במיטת חולה האסטמה, ויכולים להעריך מראש אפשרות להתקף קצרת ב-48 השעות הקרובות, כך שהחולה יוכל לקבל תרופות מתאימות שיעצרו את ההתקף. המערכת פועלת ללא מגע בגוף החולה, מנטרת דפוסי נשימה ודופק במהלך שינה, ומזהה באופן אוטומטי את תחילת הופעת התקף של המחלות הללו. עם זיהוי האירוע, מספקת המערכת התרעה ומאפשרת טיפול מוקדם העוצר את ההידרדרות, ובמקרים רבים חוסך את הצורך באשפוז. לפני מספר שבועות העניק משרד הפטנטים האמריקאי לחברה פטנט ראשון רחב היקף, המגן על עקרון הפעולה של המערכת. בקרוב היא תחל בניסוי קליני במרכז רפואי בארץ.



החברה הוקמה על ידי היזמים גיא שנער (לשעבר אקס טכנולוגיות); יוסי גרוס (שהקים 12 חברות מדעי החיים); אבנר הלפרין, מנכ"ל החברה; וד"ר דני לנגה (שהקים את החברות Idesia ו-Algodyne). היא מנוהלת על ידי אבנר הלפרין, לשעבר סמנכ"ל שיווק בחברת רדקום ומנהל חברת ייעוץ אסטרטגי.



"זיהוי מוקדם של החמרה במחלות כרוניות מהווה את החוליה החסרה בשיפור מצבם של מאות מיליוני חולים כרוניים בעולם. ארליסנס מספקת התרעה מוקדמת להחמרה, ובכך מאפשרת לחולים לקבל את הטיפול הנכון בזמן הנכון. גיוס ההון הנוכחי יאפשר לנו להשיג שני ציוני דרך משמעותיים - קבלת אישור FDA למערכת וביצוע התקנות מסחריות ראשונות בארה"ב ובישראל", ציין הלפרין.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully