וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת המשקיעים באורמת: פרויקטים חדשים להפקת נפט של אופטי קנדה יהיו פחות רווחיים בעתיד

נתן שבע

23.10.2006 / 13:25

אורמת מחזיקה בכ-8.6% מאופטי קנדה; נקודת האיזון קפצה מ-20 דולר לחבית ל-45 דולר



פרויקטים חדשים להשבחת נפט גולמי כבד בחולות קנדה, בהם עשויה לקחת חלק, נראים היום פחות רווחיים ממה שהעריכו בתחילה. אורמת מחזיקה בכ-8.6% מאופטי קנדה בשווי של כ-200 מיליון דולר. החברה הקנדית משתפת פעולה בפרויקטים אלה עם חברת הנפט הקנדית נקסן.



מנכ"ל נקסן, צ'רלי פישר, התראיין בסוף השבוע לבלומברג והעריך כי בעקבות עלייה בתשואות, נקודת האיזון של פרויקטים חדשים (הנקודה בה הפרויקט מתחיל להיות רווחי) עשויה לעמוד על 45 דולר לחבית. בעבר העריכו כי פרויקט מעין זה עשוי להיות רווחי סביב רמה של 20 דולר לחבית. העלייה במחיר הנפט ייקרה גם את מחירי התשומות ובכלל את שכר העבודה, והובילה לגידול בתשומות הציוד לצד העלייה במחירי הפלדה, אמר פישר.



הפרויקט הראשון של אורמת ב-Long Lake שבמדינת אלברטה בקנדה אמור לייצר הכנסות החל מ-2008 לאחר שיפיק כ-60 אלף חביות ביום. מרבית התשומות בפרויקט זה כבר הושקעו, ולכן הרווחיות ממנו עשויה להיפגע פחות. פישר העריך כי ב-2008 ישקלו החברות האם הרחבת הפרויקט היא כדאית, לאור העלייה בתשומות.



בעבר תכננה אופטי קנדה שלושה פרויקטים נוספים להפקת נפט גולמי כבד באיזור קנדה. הטכנולוגיה שפותחה באורמת מאפשרת לנצל את עתודות הנפט המצוי בחולות, שבעבר לא היתה כדאיות כלכלית לטפל בהן בשל עלויות ההובלה הגבוהות לבתי הזיקוק.



בתוך כך, חזר היום בנק ההשקעות מריל לינץ' על המלצת "קנייה" למניה במחיר יעד של 53 שקל - 17% מעל מחירה בשוק. האנליסט חיים ישראל מוצא השפעה מינורית בלבד של הירידה במחירי הנפט, ומציין כי הפרויקטים של אורמת הם לטווח ארוך, ועשווים להיפגע רק אם מחירי הנפט ימשיכו ליפול. ישראל מוסיף, כי איום מצד מחירי הנפט היורדים יכולים לבוא מצד הרגולציה בארה"ב, שבאה לקראת חברות של אנרגיה חלופית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully