וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרני החלב בתנובה יגישו לבעלי המניות הצעת רכש

עמירם כהן

23.10.2006 / 15:57

יצרני החלב יעמידו הון עצמי בהיקף 30% מהמימון הדרוש לרכישת השליטה

יצרני החלב יגישו לבעלי המניות בתנובה הצעת רכש, במטרה להגיע לאחזקה של יותר 51% ו/או יותר ממניות האגודה. ההחלטה על הגשת הצעת הרכש, התקבלה היום בהנהלת התאחדות מגדלי בקר לאחר שהיועצים המקצועיים לעניין רכישת השליטה בתנובה, רו"ח קסלמן את קסלמן ועו"ד ארדניסט ובן נתן, הציגו בפני חברי ההנהלה חו"ד חיובית שקבעה כי קיימת "היתכנות גבוהה" לרכישת החברה על ידי יצרני החלב.

מפרטי התוכנית שהגיעו ל-TheMarker עולה, כי יצרני החלב יעמידו הון עצמי בהיקף 30% מהמימון הדרוש לרכישת השליטה, כשיתרת המימון תגוייס ממוסדות מימון ומצירוף שותף פיננסי. העמדת ההון העצמי תושג על ידי שיעבוד מניות יצרני החלב, המחזיקים, לדבריהם, יותר משליש מבעלי המניות בתנובה, ולא מ"כסף מהבית".

בכוונת יצרני החלב להציג את הצעתם בוועידת תנובה הקרובה שתתקיים ב-2007 אך ייתכן שההצעה תוגש קודם לכן ישירות לבעלי המניות - 620 אגודות שיתופיות בקיבוצים ובמושבים. לפי תחשיב ראשוני שנערך, אם תציג הנהלת תנובה לפני בעלי המניות הצעה למכירת החברה לקרן השקעה כמו מרקסטון, לפי שווי של 750 מיליון דולר, על יצרני החלב יהיה להגיש לבעלי המניות הצעת רכש נגדית בסכום הנאמד בכ-125 מיליון דולר וזאת כדי להגיע לשליטה בלבד (50% מהאחזקות). אלא שבכוונת יצרני החלב לרכוש יותר משליטה, עד כדי רכישת בעלות מלאה. כדי להגיע לבעלות מלאה - לפי חו"ד של היועצים יש באפשרותם לעשות זאת - עליהם יהיה לגייס כ-500 מיליון דולר.

לדברי מקור במשק החלב: "הצעת הרכש תקנה ערך ראוי למניות הבעלים האחרים בתנובה ותבטא את שווי החברה שייקבע בשוק. המשמעות היא שהצעת הרכש שתוצג לבעלי המניות תתמודד בהצלחה עם כל הצעת רכש אחרת. אני מתכוון לכל הצעת רכש שהנהלת תנובה עשויה להציג בפני בעלי המניות, לפיה תימכר השליטה בתנובה למשקיע מקומי או זר".

עוד אמר המקור, כי יש לו סיבה טובה לפקפק בידיעות שהודלפו, לדבריו, בידי מקורביו של מנכ"ל תנובה אריק רייכמן, לפיו מתנהל מו"מ עם קרנות השקעה ומשקיעים כמו קרן מרקסטון ולאחרונה אף הוזכר שמו של איש העסקים מאיר שמיר, למכירת 49% מתנובה לפי שווי חברה של 800-750 מיליון דולר בכלל זה אופציה לרכישת השליטה בה. "לדעתנו מדובר כאן ב'ספין' שאין להתייחס אליו ברצינות יתר, שמטרתו למנוע מאתנו להתמודד על רכישת השליטה וזאת באמצעות נקיבת סכומים, שלהערכת מנכ"ל תנובה לא נוכל לעמוד בהם", אמר המקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully