וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל מפגינה אמון במערכת במשפט: מבקשת מהשופט זפט שיבחן מחדש את החלטתו לאור חלק מהמסמכים שכבר הוצגו

ארנון בן-יאיר

23.10.2006 / 17:36

מבקשת לתקן את בקשתה לביטול פסק בורר שנדחתה על ידי זפט ולהוסיף לה עילת ביטול חדשה



כלל פיננסים נוקטת צעד מפתיע, המעיד על אמון במערכת המשפט, וחוזרת לשופט יהודה זפט על מנת שיבחן מחדש את החלטתו שלא לאפשר לה להביא עדויות לגבי סיוף מסמכים בפרשת אלי ארוך. אתמול ספגה כלל מכה קשה מהשופט זפט, שלא איפשר לה להביא עדויות בדבר זיוף מסמכים אשר עמדו לכאורה ביסוד פסיקת הבורר יעקב מלץ וביסוד חוות דעתו של פרופ' ביגר, שהוגשה מטעם אלי ארוך במהלך הבוררות ושעליה הושתת פסק הבורר. כלל הגישה היום בקשה בהולה לתיקון בקשתה לביטול פסק בורר, בצירוף מעטפה סגורה ובה חלק מהמסמכים שהוצגו על ידה למשטרה ושהיא טוענת לגביהם כי זויפו.



שלשום החליט זפט כי אינו מתיר לכלל להעיד את עדיה בנוגע לאותם זיופים שהתגלו לה לאחר הגשת הבקשה לביטול פסק הבורר, מאחר שטענות אלה לא נזכרו על ידה בבקשת ביטול פסק הבורר. בבקשתה הבהולה, כלל חולקת על מסקנה זו של זפט, ומציינת מספר סעיפים מבקשתה המקורית, בהם טענה כי אלי ארוך השתמש במהלך הבוררות במסמכים מזויפים. למרות זאת, כלל מבקשת לתקן את בקשת הביטול ולהוסיף לה עילת ביטול חדשה, על פי אותם מסמכים מזויפים לכאורה, שנודע לה עליהם לאחר הגשת בקשת הביטול.



כלל מציינת בהחלטתה כי כחודשיים לאחר הגשת בקשת הביטול, ולקראת הדיון בבית המשפט בבקשה, נוצר לה שיתוף פעולה עם דוד שילוח, חברו הקרוב של ארוך המכונה "הצל". לטענתה, שילוח הציג בפניה מסמכים מזויפים שהיוו מסד לפסק הבורר מלץ ולחוות הדעת הכלכלית שהוגשה על ידי ארוך במהלך הבוררות ושעליה הסתמך הבורר. על יסוד ראיות חדשות אלה, הגישה כלל במאי השנה תלונה למשטרה, שחוקרת מאז את עניין השימוש במסמכים מזויפים על ידי ארוך במהלך הבוררות.



כלל טענה כי ידיה כבולות - מחד, המשטרה אינה מאפשרת לה להציג את הראיות בדבר זיוף מסמכים, שכן כל הצגה מעין זו תהווה שיבוש הליכי חקירה. משום כך, היא לא ביקשה את תיקון בקשתה לביטול פסק הבורר, משום שכל תיקון חייב התייחסות למסמכים מזויפים שגילויים נאסר. מאידך, היא אינה יכולה להמשיך לחיות עם פסק בורר שגורם לה עוול כה גדול. אי לכך, החברה ניסתה להביא בכל דרך לכך שהמשך הדיון בבקשה לביטול פסק בורר יידחה עד לאחר סיום חקירת המשטרה. תחילה ההליך עוכבה בשל הליך מקביל שהתנהל בבית המשפט העליון. כעת, משההליך חודש, ניסתה כלל בכל דרך לעכב את ההליך עד לאחר סיום חקירת המשטרה. משגם מהלך זה לא עלה בידה, היא ביקשה להעיד את העדים הרלוונטיים לטענות בדבר זיוף מסמכים. שלשום סירב זפט לאפשר לכלל להשמיע עדים אלה, וקבע כי טענות הזיוף אינן מהוות חלק מבקשת הביטול.



לאור המצב המיוחד שנוצר בעקבות החלטת זפט, כלל מבקשת לתקן את בקשתה לביטול פסק הבורר. מאחר שהיא אינה יכולה לחשוף את המסמכים המזויפים לכאורה על פי הוראות המשטרה, היא צירפה מסמכים אלה לבקשתה במעטפה סגורה, שתעמוד לעיונו של בית המשפט בלבד לצורך התרשמות. כלל טוענת כי אין במסמכים שבמעטפה הסגורה כדי להוות את מלוא המסמכים המזויפים שהועברו על ידה למשטרה. כלל מבקשת מבית המשפט לעכב את ההליכים בבקשת ביטול פסק הבורר עד לאחר השלמת החקירה הפלילית. כמו כן היא מבקשת כי ייקבע דיון במעמד צד אחד, וללא ארוך ובאי כוחו, על מנת שתוכל להסביר לבית המשפט בגילוי את טענותיה בדבר זיוף מסמכים. כלל מבקשת כי הדיון ייקבע בבהילות, ועוד לפני הדיון הקרוב בבקשת ביטול פסק הבורר שאמור להתקיים בשבוע הבא.



כלל מבקשת כי יותר לה לתקן את בקשתה לביטול פסק בורר, וכי תוסף לה עילת ביטול בשל זיוף המסמכים, שנודע לה עליו לאחר הגשת בקשת הביטול. לטענתה, בראיות שבידיה יש כדי לשלול לחלוטין את פסק הבורר ואת חוות דעת המומחה שעומדת ביסודו. לראשונה, כלל מרמזת למסמכים המזויפים החדשים שבידיה ויוצאת באופן גלוי נגד הבורר מלץ שנפטר לאחרונה. כלל טוענת כי מאחד המסמכים שנערך בכתב ידו של הבורר, עולה כי התנהלותו במהלך הבוררות היתה פגומה, וכי הוא היה נתון להשפעתו של ארוך.



כלל משתמשת בבקשתה במלים חמורות, המעידות על מצוקתה. החברה מדברת על "עוול משווע", על "השלטת חוק וצדק במדינה" ועל היותה "קורבן של פרשיית זיופים מן החמורות שנודעו בארץ". על אף שאינה מציגה אסמכתא ישירה בעניין ממקרה דומה, כלל מקישה בבקשתה ממקרה אחר, כי לבית המשפט מוקנית סמכות לעיין במסמכים במעמד צד אחד לצורך התרשמות. בנוסף, על אף האיחור בבקשה לביטול פסק הבורר, כלל טוענת כי מאחר שמדובר בטענות מרמה, הרי שיש בהן כדי לגרום לבית המשפט לאפשר את תיקון כתב הטענות.



בשל בהילות העניין, החליט השופט זפט כבר היום, כי "הדיון בבקשה למתן רשות לתקן את פסק הבורר תידון בפני הרשם ברוך ביום 25.10 בשעה 11:30. הבקשה תימסר עוד היום עד השעה 16:00 לבאי כוח המשיבים, וזה יגיב אם ברצונו בכך עד למחר בשעה 13:00 עם עותק ישירות לצד שכנגד".



(הפ 398/06)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully