וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: התנופה החיובית נמשכת - הבורסות נסגרו בשיא של חמש שנים; פרנקפורט ופאריס עלו ב-0.7%

TheMarker

23.10.2006 / 18:13

יצרניות הרכב, חברות התעופה ויצרניות הכימיקלים הובילו את העליות



בורסות אירופה המשיכו היום בתנופה של ארבעת השבועות החולפים, ונסגרו במגמה חיובית ובשיא של חמש שנים. זאת, על רקע העליות הנרשמות בוול סטריט וירידת מחיר הנפט. יצרניות הרכב, חברות התעופה ויצרניות הכימיקלים הובילו את העליות. ירידות נרשמו במגזר הנפט. בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 0.2%; בורסות פרנקפורט ופאריס עלו ב-0.7%. מדד יורו פירסט 300 עלה ב-0.4% לרמה של 1,450.5 נקודות - הסגירה הגבוהה ביותר מאז יוני 2001. מתחילת השנה עלה המדד בכ-14%.



מחיר הנפט בניו יורק יורד זה יום המסחר השני ברציפות. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בדצמבר נסחרים כעת במחיר של 58.4 דולר לחבית, ירידה של 93 סנט, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט נמוך כעת ב-25% משיא של כל הזמנים - 78.4 דולר לחבית - שרשם בחודש יולי.



בעקבות המשך הירידה במחיר הנפט, נרשמו עליות במגזרי הרכב, התעופה והכימיקלים. אייר פראנס-KLM, חברת התעופה הגדולה באירופה, ולופטהנזה, חברת התעופה השנייה בגודלה ביבשת, עלו ביותר מ-2%; בריטיש איירווייס, חברת התעופה השלישית בגודלה, הוסיפה קרוב ל-3%. פולקסווגן, יצרנית המכוניות הגדולה ביותר האירופה, עלתה ב-1%; יצרנית המכוניות הצרפתית רנו הוסיפה 1.3%; BASF (סימול BAS.F), יצרנית הכימיקלים הגדולה בעולם, עלתה ב-1%.



הבנק הבריטי סטנדרד צ'רטרד (סימול STAN.L) עלה ב-2.7%, לאחר שהודיע על רכישת השליטה בבנק Hsinchu הטייוואני. עליית המניה באה גם על רקע דיווחים בבריטניה בסוף השבוע כי זרוע ההשקעות של ממשלת דובאי עשויה לרכוש נתח של 20% בסטנדרד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully