וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתדרות העובדים הלאומית דורשת מקופ"ח לאומית לקיים הסכם שכירות חודשי על סך כ-89 אלף דולר

ארנון בן-יאיר

23.10.2006 / 20:35

לטענת ה.ע.ל, קופ"ח לאומית החליטה באופן חד צדדי להפר הסכם פשרה שהיה ביניהן במשך 7 שנים



הסאגה בין הסתדרות העובדים הלאומית (ה.ע.ל) וקופת חולים לאומית נמשכת ואף מתעצמת - לאחר שבשבוע שעבר תבע יו"ר קופ"ח מיקי צולר 450 אלף שקל מממלא מקום בפועל של יו"ר ה.ע.ל, אנשל אשכנזי, בגין פרסום לשון הרע, אתמול הגישה ה.ע.ל בקשה דחופה למתן סעדים ארעיים וזמניים נגד קופ"ח ונגד צולר.



ה.ע.ל מבקשת מבית המשפט המחוזי בתל אביב, באמצעות עוה"ד צבי גלמן ואריאל שמר, להורות לקופ"ח להוסיף לקיים הסכם שנכרת בעקבות פסק בורר שניתן בין שני הגופים ב-1998, לפיו על קופ"ח לשלם לה.ע.ל מידי חודש דמי שכירות בגין 76 נכסי נדל"ן משותפים לשני הגופים, בסך כולל של יותר מ-89 אלף דולר. ה.ע.ל טוענת כי תשלום זה מהווה רבע מהכנסותיה החודשיות, והפסקת התשלום יפגע בה וב-300 אלף חבריה באופן אנוש.

לטענת ה.ע.ל, ב-1998 בעקבות פסק בורר של השופט דב לוין, נחתם בין שני הגופים הסכם פשרה בנוגע לזכויותיהם בנכסי הנדל"ן המשותפים. על פי הסכם זה, שהצדדים נהגו לפיו ללא טענה כלשהי במשך שבע שנים, על קופ"ח היה לשלם מידי חודש לה.ע.ל סכום של יותר מ-89 אלף דולר. לטענתה, באחרונה, ובעקבות הסכסוך שהתגלע בין הגופים ובפרט בין ראשיהם, צולר ואשכנזי, שאין לו כל קשר להסכם הפשרה האמור, הודיעה קופ"ח לאומית בתחילת החודש כי היא תחדל לשלם את הסכום החודשי שעל פי ההסכם בשל טענות קיזוז. לטענת ה.ע.ל, מדובר בטענות קיזוז חסרות בסיס, שמקורן בסכסוך אחר לחלוטין שבין הצדדים.

לטענת ה.ע.ל, קופ"ח וצולר הטעו אותה ואת אשכנזי, כאשר מכרו את מניות יובלים קופות גמל לדש-אייפקס תמורת 14.3 מיליון שקל. בעקבות כך ביקשה ה.ע.ל למנות בודק חיצוני של פעולת המכירה האמורה. צולר שהתנגד לבדיקה, ביקש לזמן ועידה ארצית שלא מן המניין של ה.ע.ל, כדי להשתלט באופן בלתי חוקי על האחרונה ולמנוע בדיקת אי סדרים כספיים. ה.ע.ל פנתה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, שאסר את כינוס הוועידה. ביום 4 באוקטובר החליט הוועד המנהל של ה.ע.ל לזמן את צולר לשימוע בטרם הדחתו מתפקידו, ולמחרת, כך לטענת ה.ע.ל, צולר הורה לעצור את תשלומי השכירות בגין נכסי הנדל"ן.

מבירור שערכה ה.ע.ל, נודע לה כי לא התקבלה כל החלטה של דירקטוריון קופ"ח לאומית לקזז סכומים מתוך התשלומים החודשיים שהקופה חייבת לה.ע.ל. בנוסף טוענת ה.ע.ל, כי אינה חייבת לקופה דבר, וכי ההיפך הוא הנכון - הקופה חייבת לה מיליוני שקלים. לטענת ה.ע.ל, מדובר בניסיון מתוכנן מראש של קופ"ח לאומית וצולר למוטט את ה.ע.ל ולהשתלט עליה ועל נכסיה. לטענתה, עצירת נתח כה גדול מהכנסותיה יגרום לה לנזק בלתי הפיך, ובית המשפט מתבקש לשמור על המצב הקיים ולהורות לקופ"ח לאומית להוסיף ולקיים את הסכם השכירות ולא לקזז ממנו שום סכום שהוא.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully