וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המזרחי חזר בו מכוונתו לעזוב את ישראכרט: קרוב לחתימת הסכם להנפקת כרטיס חדש

רם דגן

24.10.2006 / 7:58

הבנק היה על סף חתימת הסכם עם ויזה כאל; הנהלת הפועלים צפויה לדון בהנפקת ישראכרט



בנק המזרחי נסוג מכוונתו לנטוש את שיתוף הפעולה עם חברת כרטיסי האשראי של בנק הפועלים, ישראכרט. המזרחי, בניהולו של אלי יונס, קרוב להשלמת הסכם להמשך שיתוף הפעולה עם ישראכרט, שתנפיק בעבורו את כרטיס האשראי החדש שישווק תחת המותג מזרחי-טפחות. בכך זונח המזרחי את תוכניתו להנפיק את הכרטיס באמצעות ויזה כאל או לאומיכארד.



המזרחי אינו מחזיק מניות באף אחת משלוש חברות כרטיסי האשראי הפועלות במשק. הסיכום הצפוי עם ישראכרט מהווה מהפך של ממש בתוכניות של המזרחי, שניהל בשנה האחרונה מגעים אינטנסיוויים עם שתי המתחרות של ישראכרט. זאת לאחר שבינואר השנה העדיף הפועלים למכור את בנק אוצר החייל לבנק הבינלאומי, ולא להמזרחי.



ל-TheMarker נודע כי ביוני השנה היה אמור דירקטוריון המזרחי לאשר את תוכנית ההנהלה להתקשר לצורך הנפקת הכרטיס החדש עם ויזה כאל שבשליטת בנק דיסקונט, אך הבנק נסוג מיוזמה זו. ככל הידוע, לא יקבל המזרחי מניות בישראכרט. זאת בניגוד להסכם עם ויזה כאל, שהיה אמור להקצות לבנק אחזקה של כ-25%-20% בחברת כרטיסי האשראי. מנגד צפוי המזרחי ליהנות מחלק משמעותי מהרווחים שיירשמו בכרטיס החדש שיונפק ללקוחות הבנק.



גם כיום קיים הסכם לשיתוף פעולה בין המזרחי וישראכרט. על פי ההסכם נותן הבנק עדיפות שיווקית לכרטיסי ישראכרט על פני כרטיסי המתחרים. מספר לקוחות המזרחי שמחזיקים בכרטיסי ישראכרט מוערך בכ-300 אלף. בחירה בחברת כרטיסים מתחרה היתה מסבה לישראכרט נזק משמעותי.



בתוך כך נודע כי בישראכרט נשקלת בשבועות האחרונים מחדש האפשרות להנפיק את החברה. זאת לאור הפרסומים בנוגע לתוכניות דיסקונט להנפיק את ויזה כאל במהלך 2007 לפי שווי של כ-2-1.5 מיליארד שקל. בשבועות הקרובים צפויה הנהלת בנק הפועלים לבחון את האפשרות ולקבל החלטה בנוגע להנפקת חברת כרטיסי האשראי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully