וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי עסקים בביקורת על הממשלה: תחושת המשבר לא מחלחלת למעלה, דרוש חזון משותף

אורה קורן

24.10.2006 / 7:54

בוועידת המנהלים של המי"ל שהתקיימה אתמול אמר בני גאון: "ספינים אינם תחליף להחלטות אסטרטגיות"



אנשי עסקים ומנהלים בכירים במשק העניקו אתמול ציונים נמוכים לממשלה על הדרך שבה היא מנהלת את המשק. בוועידת המנהלים של המרכז הישראלי לניהול (המי"ל), שהתקיימה תחת הכותרת "ישראל שאחרי המלחמה", אמר יו"ר גאון אחזקות, בני גאון, כי לממשלה קשיים בניהול, וכי התקלות הניהוליות דורשות תוכנית מפנה. "אי אפשר למכור מה שאין, וספינים אינם תחליף להחלטות אסטרטגיות ניהוליות", אמר גאון.



מנכ"ל סלקום, עמוס שפירא, אמר כי הממשלה לוקה בבעיות ניהוליות, ומבחנו של ראש הממשלה יהיה ביכולתו לפתח אסטרטגיה, ליישם אותה ולרתום את הציבור אליה. "היכולת המרכזית של ראש ממשלה צריכה להיות לגלות אמפתיה ולגייס את כולם למטרה משותפת", אמר.



גאון, שפירא ויו"ר טבע אלי הורביץ הסכימו כי אף שיש בעיות בממשל ובעיות ביטחוניות ולמרות התחושה הציבורית, המשק והמדינה אינם במשבר כולל. "מה שמשנה זה מה שהציבור חושב", אמר שפירא, "וגם אם אובייקטיווית אין משבר והציבור חושב שיש - זה רע, אבל זה יכול להיות הבסיס לשינוי". גאון תהה מדוע תחושת המשבר הרווחת בציבור לא מחלחלת למעלה, והעלה סברה כי ההתנתקות של המגזר העסקי מהממשלה תורמת לכך. השלושה הסכימו כי דרוש חזון או "חלום משותף", שיאחד את הציבור להשגת אותן מטרות-על תחת הנהגת הממשלה.



ראש הממשלה אהוד אולמרט, שנשא דברים בכנס לפני אנשי העסקים, ציין כי הממשלה הבטיחה לחולל שינויים כלכליים-חברתיים - ובכוונתה לבצע זאת. עם זאת, לדבריו, לאחר המלחמה יש לממשלה הבנה טובה מבעבר לגבי האיזון הדרוש בסדר העדיפויות שלה. "המצוקות שהתגלו בתחום הכלכלי-חברתי בזמן המלחמה היו קיימות קודם, רק שהעדפנו לא לראות אותן או לטשטש אותן בסטטטיסטיקות, שעשו טוב לאגו שלנו, אבל לא פתרו אותן", אמר.



"היות שהצמיחה במשק ב-2006 תהיה כפי שצפינו בתחזיות האופטימיות שלנו", הוסיף אולמרט, "והואיל וההכנסות יגדלו, הנחיתי את המועצה הלאומית לכלכלה לגבש תוכנית לאומית כוללת להתמודד עם בעיות המצוקה החברתית". לדבריו, התוכנית תעסוק בין היתר במרכיבי התעסוקה, העוני והחינוך, וכן בהתמודדות עם ילדים בסיכון, מפעלי הזנה, מעונות ופעוטונים. "במחצית 2007 התוכנית הזו תובא לאישור הממשלה. לאחר שנעבור את כל התהליך, אני מאמין שנוכל להקצות משאבים שונים כדי לטפל ביעדים בהיקפים יותר גדולים, מבלי לקפח את בעיות הביטחון", הוסיף אולמרט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully