וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: יום מסחר מנומנם הסתיים בירידות של 1.1%

טל לוי

24.10.2006 / 17:52

פעיל: "מתבקש תיקון קל שלאחריו יחודשו העליות". ירידות של 1.6% במדד הנדל"ן

המסחר המנומנם שאיפיין את תל אביב במרבית שעות היום הפך בשעת הסחר האחרונה לירידות - אשר מגיעות לאחר כחודש כמעט רצוף של עליות. מדד המעו"ף איבד 1.1% וננעל ברמה של 870.87 נקודות ומדד ת"א 100 איבד 0.9% וננעל ב-890.45 נקודות. עליות של עד 0.2% נרשמו בשוק הסולידי ומחזורי המסחר הסתכמו ב-1.3 מיליארד שקל.

בשוק ציינו, כי המעבר לירידות נבע ממספר גורמים ובראשם החשדות מול ראש הממשלה בפרשת מכירת לאומי - באתר Nfc דווח כי בעת שאולמרט כיהן בשנת 2005 כמ"מ שר האוצר הוא סייע לידידיו דניאל אברמס ולפרנק לואי וקידם את ענייניהם בנוגע למכרז על השליטה בבנק לאומי. הבורסה עברה לירידות זמן קצר לאחר פרסום הידיעה.

סיבה נוספת, היא המשבר הקואליציוני בנוגע לשותפותה של מפלגת העבודה בממשלה לאור המינוי המסתמן של אביגדור ליברמן לשר הממונה על האיום האסטרטגי של מדינת ישראל.

פעיל בשוק ציין, כי "השוק מדשדש בימים האחרונים - אות לכך כי מתבקש תיקון ומימוש קל שלאחריו יימשכו העליות". עוד הוא מציין, כי עיקר הירידות היום בשל סנטימנט שלילי של משקיעים זרים שמזרימים יותר פקודות מכירה.


בהתאם להערכות בשבועיים האחרונים, הודיע אתמול נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, על הורדת הריבית ב-0.25% לרמה של 5.25% - הזהה לריבית הנהוגה בארה"ב. בימים האחרונים גבר עוד יותר הקונצנזוס בדבר הורדת הריבית, ודחף את הבורסה לעליות.

ריבית נמוכה נחשבת באופן מסורתי כתומכת בשוק המניות מכיוון שהמשקיעים - ששוב אינם יכולים לקבל ריבית גבוהה ומובטחת בבנק - מעבירים את כספם לאפיקי השקעה שונים כמו מניות ואיגרות חוב. ריבית נמוכה גם מקלה על החברות ליטול הלוואות במחיר (ריבית) נמוך יותר.

מניית בנק לאומי איבדה 1.7%. הבוקר הודיע הבנק, כי ישיק היום את "בנק לאומי רומניה" בנוכחות ראשי הבנק. לאומי סיים לפני כחודשיים את תהליך רכישת יורום בנק (Eurom Bank S.A), תמורת 37 מיליון דולר, ושינה את שמו ל"בנק לאומי רומניה". הבוקר הודיע הבנק, כי על אף שעדיין לא נמסרו לו כל הפרטים הנדרשים, המפקח על הבנקים מאפשר לקרנות הגידור סרברוס-גבריאל להתקדם בהליכים לרכישת השליטה בבנק ולבצע בדיקת נאותות. מניית בנק הפועלים איבדה 1.4% במחזור הגבוה בבורסה - 175 מיליון שקל וזאת לאור המאבקים על גרעין השליטה בבנק. תעשיות מלח שבשליטת משפחת דנקנר הודיעה אתמול, כי תרכוש את חלקם של המשקיעים האמריקאים (5.5%) בגרעין השליטה בבנק.

מניית טבע החבוטה, שאיבדה 5% מאז נודע על סיום כהונתו של ישראל מקוב בתפקיד המנכ"ל, איבדה עוד 1.4% והיא מצטיירת עד כה כהשקעה הגרועה ביותר במדד המעו"ף עם תשואה שלילית של 28%.

עליות נרשמו במניות דלק נדל"ן ואזורים על רקע מיזוג צפוי. חברת אזורים, שנרכשה בידי שעיה בוימלגרין צפויה להתמזג עם החברה הבת של דלק נדל"ן, דנקנר השקעות. מדובר במיזוג שייצור את חברת הנדל"ן למגורים הגדולה בישראל. ל-TheMarker נודע ששווייה של דנקנר השקעות לצורך המיזוג יהיה 100-90 מיליון דולר, בעוד שאזורים תתומחר על פי שווי של 540-535 מיליון דולר - כ-4% יותר משווייה של החברה בבורסה. דלק נדל"ן עשויה לרשום רווח הון של 266-228 מיליון שקל מהעסקה, על אף שחלק מהתמורה יתקבל במניות. אזורים הוסיפה 1.5% ודלק נדל"ן הוסיפה 2.1%. העליות במניות הנדל"ן מגיעות על רקע ירידות של 1.6% שנרשמו במדד מניות הנדל"ן.

הירידות במדד הנדל"ן גררו עליות של 0.4% בתעודת הסל החדשה קסם שורט נדל"ן - תעודה המחקה במהופך את מדד הנדל"ן. התעודה, שהונפקה רק לפני 4 ימים, ריכזה היום מחזור של 9 מיליון שקל.

חברת האחזקות, אלרון, איבדה 2%. אלרון, מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, תשקיע 10 מיליון דולר תמורת 32% מחברת אטלנטיום, העוסקת בפיתוח טכנולוגיה לטיהור מים. אחד מבעלי המניות בחברה הוא המיליארדר מוריס קאהן, באמצעות קרן ההון שבבעלותו, Aurum.

גזית גלוב הוסיפה 1.8% במחזור השישי בבורסה. מיזוג ענק בשוק קרנות הריט האמריקאיות מעורר היום את העניין במניה: חברת DDR האמריקאית הודיעה אתמול כי בכוונתה לרכוש את אינלנד ריל אסטייט טראסט העוסקת בתחום המרכזים המסחריים תמורת 3.9 מיליארד דולר, במטרה להתרחב בשוקי מפתח בארה"ב. המיזוג משפיע על גזית גלוב הפועלת בשווקים אלה באמצעות החברות הבנות.

חברת הנדל"ן אלוני חץ הוסיפה 0.2%. אלוני חץ הספיקה לזנק ב-57% מתחילת השנה וחצתה כבר את שווי השוק של 2 מיליארד שקל. אתמול נודע כי אבי ורטהיים, אחד מבעלי השליטה באלוני חץ, מכר אתמול ממניות החברה בעסקה מחוץ לבורסה בהיקף של 10.2 מיליון שקל.

טאו הוסיפה 2.8%. בעל השליטה בטאו, אילן בן דב, מעמיק את השקעתו בגילאון השקעות ויזרים לקופתה כ-25 מיליון שקל. ההזרמה תתבצע באמצעות טאו, שתממש 7.7 מיליון אופציות במחיר מימוש של 3.28 שקלים לאופציה, וברווח "על הנייר" של 11 מיליון שקל.

אלביט מערכות איבדה 0.1%. החברה הבת, תדיראן קשר, הודיעה כי חתמה על חוזה לאספקת ציוד קשר טקטי חדיש למדינה באפריקה בהיקף של כ-18 מיליון דולר. אספקת הציוד מתוכננת לשנת 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully