וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנכ"ל הכספים לשעבר של קומברס יהיה עד מדינה

שירלי יום-טוב

24.10.2006 / 10:51

דיויד קריינברג צפוי להופיע היום בפני בית המשפט בברוקלין ולהודות בהאשמות התלויות נגדו בפרשת הבקדייטינג בקומברס

דיויד קריינברג, סמנכ"ל הכספים לשעבר של קומברס טכנולוג’י, צפוי להודות היום בהאשמות התלויות מולו, בדיון בבית המשפט בברוקלין, כך אמר גורם רשמי בבית המשפט בברוקלין. בשבועות האחרונים פורסם כי קריינברג וויליאם סורין, מזכיר קומברס לשעבר, צפויים להגיע לעסקה עם התובע הכללי של ברוקלין, כך שלא ייגזר עליהם עונש מאסר. כעת כבר ברור יותר באיזה עסקה מדובר – קריינברג עומד להיות עד מדינה במשפט נגד אלכסנדר, אם האחרון יוחזר לארה"ב מנמיביה.

נראה כי הטבעת סביב אלכסנדר הולכת ומתהדקת עם כל יום שעובר. אתמול הגישה ארה"ב לנמיביה את בקשת ההסגרה שלו ודיונים בעניין צפויים להיפתח בימים הקרובים, כך אמרו אתמול בשגרירות ארה"ב בבירת נמיביה, וינדהוק. עם זאת, כלל לא ברור האם ומתי יוסגר אלכסנדר לארה"ב. הדיונים בבקשת ההסגרה עשויים לארוך שנים, אם לשפוט על פי בקשת הסגרה אחרת, של אזרח גרמני, שנידונה בבית המשפט בנמיביה כבר ארבע שנים.

קריינברג, בן 41, היה סמנכ"ל הכספים של קומברס טכנולוג'י בארבע השנים האחרונות, עד מאי – אז נאלץ להתפטר יחד עם אלכסנדר וסורין. עוד לפני מינויו לסמנכ"ל כספים, השולט על הכנסות של מאות מיליוני דולרים בשנה, כיהן קריינברג בתפקידים בכירים במחלקת הכספים של קומברס. לקומברס הוא הגיע מחברת רואי החשבון, דלויט, שם ערך את דו"חותיה של קומברס.

כתב האישום שהוגש נגד אלכסנדר בתחילת אוגוסט בארה"ב היה גם אותו האחד שהוגש נגד קריינברג, משמע – הוא חשוד באותן עשרות עבירות על חוקי ניירות ערך בארה"ב. קריינברג, כך קבעה התביעה, הרוויח מיליון דולר כתוצאה מבקדייטינג, מתוך רווח כולל של 12.6 מיליון דולר. אלכסנדר הרוויח כ-6 מיליון דולר מתוך רווח כולל של כ-130 מיליון דולר, כך נטען.

כתב האישום גולל את מעשיהם של קריינברג ואלכסנדר במשך שנים ארוכות בכל הקשור בהקצאה של אופציות. כך, למשל, אלכסנדר וקריינברג ביקשו ממזכירתו של אלכסנדר להכין מסמכים של הקצאת אופציות, כדי שיישלחו לחברי ועדת הפיצוי לאישור וחתימה. כל ההקצאות נוהלו על גבי גיליונות אלקטרוניים, שלדברי התביעה, שונו באופן תדיר על ידי אלכסנדר או מזכירתו ועל ידי קריינברג.

בנוסף, על פי התביעה, השניים הקימו חשבון אופציות סודי, בו הם עשו שימוש לתגמול כפי ראותם, של מנהלים ועובדים שהם חפצו ביקרם.

אבל בקיעים בשותפות הזו התגלו כבר במארס האחרון, ימים לפני פרסום כתבת התחקיר על האופציות ב"וול סטריט ג'ורנל". פנייתו של העיתון לקבלת תגובה על התחקיר עוררה את בכירי קומברס להתייעץ עם עורכי דינם כדי לתכס עצה כיצד לנהוג, ומהר מאוד החלו האשמות הדדיות - קריינברג הטיל את האשמה לחשבון הסודי על אלכסנדר.

חציית הקווים על ידי קריינברג תציל אותו מעונש מאסר ארוך שהיה עשוי להיגזר עליו - אם יורשע אלכסנדר בכל הסעיפים בכתב התביעה, עשוי העונש המקסימלי לעמוד על 25 שנים.

אם מנסים לערוך מאזן בין ההישגים של אלכסנדר עד כה, מול הישגי הממשל האמריקאי, אז די ברור שהאמריקאים מובילים בנקודות, לא מעט מהן בגלל העדויות הצפויות מכיוונו של קריינברג. הוא היה איש סודו של אלכסנדר וטופח על ידו כסמנכ"ל כספים צעיר למדי בחברה שהיתה מובילה עולמית. קריינברג עשוי לפורר את החומה הבצורה שינסה אלכסנדר לבנות בעזרת סוללת עורכי דין, וסביר להניח שעדותו תשמש נגד אלכסנדר גם בדיונים בבקשת ההסגרה בנמיביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully