וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להמן מקצר תהליכים: יאפשר לגורם מטעם סרברוס להתחיל בדיקת נאותות בבנק לאומי

עומר שרביט

24.10.2006 / 10:09

הבודק לא יוכל בשלב זה למסור לסרברוס מידע על הבדיקה



אף שעדיין לא נמסרו לו כל הפרטים הנדרשים, המפקח על הבנקים מאפשר לקרנות הגידור סרברוס-גבריאל להתקדם בהליכים לרכישת השליטה בבנק לאומי. הפיקוח על הבנקים בראשות יואב להמן שלח מכתב לנכסים מ.י. שבו הוא מורה לאפשר לסרברוס-גבריאל להתחיל את בדיקת הנאותות בבנק - כך מדווח הבוקר בנק לאומי.



זאת, במקביל להשלמת המידע החסר שעדיין לא נמסר למפקח בנוגע לקרנות. בדיקת הנאותות תתחיל במהלך 30 הימים הקרובים כאשר הבנק יהיה מוכן לכך. בתהליך הבדיקה עצמו לא יורשו להשתתף הקרנות עצמן או מי שמייצג אותן מול נכסים מ.י. או בנק ישראל, אלא גורם אחר שיעסוק בהערכת הבנק ולא בייצוג הקבוצה.



למעשה, בשלב הנוכחי אותו גורם שיבצע את הבדיקה בפועל לא יוכל למסור לסרברוס-גבריאל אף פיסת מידע מהבדיקה, עד שיקבלו היתר לכך מבנק ישראל. המשמעות היא שהמפקח מעוניין 'לזרז מנהלות' כך שלא יחול עיכוב ברכישת השליטה - אם וכאשר - עקב הליכים טכני שהתעכב, כגון בדיקת הנאותות.



קרנות סרברוס-גבריאל זכו בסוף השנה שעברה במכרז לרכישת השליטה בבנק לאומי מידי המדינה, ורכשו כ-9.99% מהבנק, בתוספת אופציה ל-10% נוספים. מימוש האופציה יקנה לקרנות את השליטה בבנק אך לשם כך הם נדרשות להיתר בנק ישראל. האופציה ניתנת למימוש עד מאי בשנה הבאה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully