וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיריית תל אביב מכוונים גבוה: בוחנים כניסה לשוק היזמות בנדל"ן

אבי בר-אלי

24.10.2006 / 9:55

לאחר שתפסו 70% משוק שיפוצי הבתים וניהלו פרויקטים בהיקף 150 מ' ש' בשנה מסמנים בעזרה ובצרון את היעד הבא: בנייה חדשה למגורים





כעת החליטו בעזרה ובצרון שלא להסתפק במרחבי הפעילות המסורתיים. באחרונה זיהו בחברה את פוטנציאל הגידול בנפח הפעילות הרווחית באמצעות יזמות - בעיקר במזרח תל אביב. שם, טוען אוקון, יכולה החברה לנצל את שני יתרונותיה הבולטים: המוניטין החיוביים שיצאו לה בשכונות אלה - ויכולתה להיכנס לפרויקטים המגלמים מתח רווחים נמוך יחסית.



תחילה פנו בחברה לניצול זכויות העיבוי במסגרת תמ"א 38 - וסימנו את רחוב לה גרדיה כיעד ראשוני מועדף ("רחוב ראשי יפה ועם פוטנציאל - נגיש, מרווח ויוכל לספק את מקומות החנייה שיידרשו במרחב הקיים").



לכל דיירי בניין תציע החברה שיפוץ מלא, הכולל בניית ממ"ד והתקנת מעלית. בתמורה תקבל החברה את כל זכויות ההרחבה של הדיירים ואת זכויות ההרחבה מתוקף תמ"א 38 - ותוכל להוסיף שתי קומות על גג כל בניין (בסך הכל 12 יחידות דיור). תחשיבי החברה העלו כי תוספת של 12 יחידות בכל אחד מ-120 הבניינים הרלוונטיים לתוכנית, בתמחור ממוצע של 200 אלף דולר לדירה, עשויה להניב עסקות בשווי אסטרונומי של כ-290 מיליון דולר - וגם תאפשר את הצלת הסביבה הדועכת. "שני ועדי בניינים כבר הסכימו, ועם עוד כמה הסכמות נצליח לתפוס בלעדיות בלה גרדיה וגם ביד אליהו", צופה אוקון. עם זאת, חסם החיוב במס שבח טרם הוסר מהוראות תמ"א 38 - והבנייה נותרה לפי שעה על הנייר בלבד.



עד שיוסר חסם זה, פנו בחברה לבחינת הבנייה במגרשי העירייה ביד אליהו, ואוקון מצהיר כי פרויקט גליפולי הוא הצעד הראשון במתווה זה: "יד אליהו לא תיהפך מייד לשכונת רבי קומות, משום שהיא עדיין אינה בשלה לכך. צריך ליצור תהליך ולהתחיל ממשהו - ובנייה נמוכה יחסית או תוכניות עיבוי נושאות שם בפוטנציאל עצום. דירה חדשה גדולה ב-200 אלף דולר, שניתן להשכירה ב-800 דולר, היא אטרקציה. אמנם תינתן עדיפות ברכישה לתושבי תל אביב, אך לא מן הנמנע כי מדובר במשקיעים ושבעתיד נפנה גם אל תושבי חולון ובת ים. זו תהיה הצלחה, משום שהשוק כיום חם - ואנו כבר מוצפים בפניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully