וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: אזהרת הרווח של באייר והתחזית השלילית של סיסקו מובילות לירידות

דפנה מאור

8.8.2001 / 14:00

באייר נופלת ב-10.7% בעקבות אזהרתה; מניות נוקיה, אלקטל ומרקוני יורדות ב-2.6%-5%

שוקי המניות של אירופה פתחו את המסחר בירידות שערים בעקבות הבשורות הרעות הממשיכות לזרום מוול סטריט ומתאגידי אירופה. חברת התרופות והכימיקלים הגדולה באירופה, באייר, הצטרפה ל-BASF, ופירסמה היום אזהרת רווח קשה לשנה כולה.

מניות הטכנולוגיה רושמות ירידות שערים בעקבות תחזית סיסקו כי הכנסותיה ברבעון המסתיים באוקטובר ייפלו ב-5% לעומת הרבעון הקודם. בלונדון יורד FTSE ב-0.5%; פרנקפורט יורדת ב-0.7%; מדד יורו סטוקס 50 יורד ב-0.7%.

בחזית המקרו: נתונים מגרמניה הראו כי האינפלציה בחודש יולי היתה נמוכה משסברו תחילה הכלכלנים. מדד המחירים לצרכן לא עלה לעומת יוני, ורשם עלייה של 2.6% לעומת יולי 2000. נתונים קודמים הראו עלייה חודשית של 0.1% ושנתית של 2.7%. ההאטה באינפלציה עשויה לשכנע את הבנק המרכזי של אירופה להוריד את הריבית.

חברת באייר, יצרנית התרופות הגדולה בגרמניה, פירסמה היום אזהרת רווח לפיה תרשום "רווחים נמוכים בהרבה מהצפוי", לאחר שהודיעה על הפסקת שיווק התרופה לטיפול בכולסטרול "באיקול/ליפוביי" אשר הניבה הכנסות של 573 מיליון דולר בשנת 2000 והיתה צפויה להניב הכנסות בסך 900 מיליון דולר ב-2001.

החברה אמרה כי לא תעמוד ביעדי המכירות לשנת 2002. בעקבות זאת נופלת מנייתה ב-10.7%. ירידות של כ-1.5% נרשמות במניות חברות התרופות הבריטיות גלקסו סמיתקליין ואסטרה זנקה.

מניות יצרניות ציוד התקשורת באירופה רושמות ירידות בעקבות הדו"ח המאכזב של סיסקו. יצרנית ציוד האינטרנט הגדולה בעולם דיווחה על הרבעון הגרוע בתולדותיה, עם ירידה של 86% ברווח (לפני הוצאות חד פעמיות והפחתות מוניטין) וקריסה של 99% ברווח הנקי. יתר על כן, סיסקו צופה ירידה נוספת בהכנסות הרבעון הנוכחי, של עד 5%.

אלקטל יורדת ב-2.6%; מרקוני יורדת ב-5.1%, נוקיה ב-2.6%. מניות הטלקום והשבבים רושמות מגמה דומה. עלייה מפתיעה של 5.9% נרשמת במניית אתר המכירות הפומביות QXL.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully