וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר המכון הישראלי לנפט: נדנדת מחירי הנפט עשויה להימשך

שרון קדמי

25.10.2006 / 9:52

"ירידת מחירי הנפט ציננה את התלהבות המשקיעים וקרנות הגידור, שהפכו לזהירים יותר"



כשמחירי הנפט צונחים, קל לאנליסטים ולסוחרים לקבוע שתם עידן הנפט היקר, וכשהמחירים ממריאים אל על, הם נוטים לצפות את המשך מגמת העליות עד לשיא של 100 דולר לחבית. עם זאת, טוען יו"ר המכון הישראלי לנפט ולאנרגיה, עמיר מקוב, יש להניח כי התנודתיות במחירי הנפט תימשך במחזוריות כזו או אחרת.



בדפי מידע של המכון הישראלי לנפט ולאנרגיה המתפרסמים בימים אלה, נכתב כי במחירי החוזים להספקה עתידית נרשמה מאז יולי ירידה של 22%, אולם מרבית האנליסטים סבורים בכל זאת שלא חל שינוי בתחזית לטווח הרחוק, ושצניחת המחירים היא תגובה זמנית. הם מתבססים על נסיון השנתיים האחרונות, כשהירידות במחירי הנפט בתום עונת הקיץ - הפכו במהירות לעליות תלולות.



הגורמים התומכים בתחזיות לעלייה במחירי הנפט כוללים התאוששות בצמיחה הכלכלית בארה"ב בעקבות מחירי הנפט הנמוכים, המשך הגידול בביקוש במדינות המתפתחות, העימות עם איראן שנרגע (אך לא נפתר) והירידה בתפוקת הנפט של ונצואלה.



מדינות אופ"ק ממשיכות לנצל כמעט את כל כושר התפוקה וכושר הזיקוק שעדיין מוגבל, אולם התחזיות לגידול בכושר התפוקה של מדינות שאינן חברות באופ"ק, ימתנו את עליית המחירים ב-2007. לדברי מקוב, תחזית זו תלויה בלוחות הזמנים של המיזמים השונים, שבחלקם יש עיכובים. כן צפוי שאופ"ק תגביל את תפוקת חברותיה כדי למתן את הירידות. "ירידת מחירי הנפט ציננה את התלהבות המשקיעים וקרנות הגידור, שהפכו לזהירים יותר", הוא אומר. "המשקיעים הושפעו גם מהירידה בביקוש לנפט במדינות הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי, ומצניחת מחירי הבנזין בארה"ב".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully