וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערוריית הבקדייטנג עלתה ל-153 החברות המעורבות בה 10.3 מיליארד דולר

עפרה שלו

25.10.2006 / 10:54

החברות איבדו 5.1 משווי השוק שלהן; רשמו עלויות שכר נוספות של 5.2 מיליארד דולר



153 חברות דיווחו על חקירות פנימיות או ממשלתיות של מענקי אופציות, מאז חשף ה"וול סטריט ג'ורנל" את הנוהל המפוקפק במארס השנה, כך מדווחת חברת היעוץ גלאס לואיס. שערוריית האופציות עלתה לחברות המעורבות בה 10.3 מיליארד דולר באובדן שווי שוק ובגידול עלויות השכר.



החברות המעורבות בשערורייה נאלצו לרשום במאזן הכספי עלויות שכר נוספות לפני מס של 5.2 מיליארד דולר, ושווי השוק שלהן ירד ב-5.1 מיליארד דולר מאז נחשפה מעורבותן.



נוהל הבקדייטנג, במסגרתו שינו החברות בצורה רטרואקטיווית את תאריכי מענקי האופציות למנהלים על מנת להפוך אותן לאטרקטיוויות יותר, ממוקד במגזר הטכנולוגיה. בקרב 153 החברות המעורבות בפרשה, ישנן 68 חברות טכנולוגיה ו-15 קמעונאיות. חברת הטכנולוגיה הגדולה ביותר שדיווחה עד כה על מעורבות בפרשה היא יצרנית המחשבים אפל.



על פי גלאס לואיס, בעקבות שערוריית האופציות פוטרו או התפטרו לפחות 45 מנכ"לים ודירקטורים ב-25 חברות. בקרב חברות ישראליות, נאלצו להתפטר מנכ"ל , קובי אלכסנדר, ומנכ"ל , אמנון לנדן.



מוקדם יותר החודש, מנכ"ל ענקית הביטוח הרפואי יונייטד הלת', וויליאם מקגוויר, התפטר בעקבות הפרשה. מקגווייר, שכיהן בתפקיד המנכ"ל והיו"ר של יונייטד הלת' זה 15 שנה והפך אותה לאחת מחברות הביטוח הגדולות בארה"ב, הוא הדמות הבכירה ביותר עד כה בשוק ההון האמריקאי הנאלצת להתפטר בשל פרשת האופציות.



התובעים האמריקאיים הגישו אישומים פליליים הקשורים בבקדייטינג נגד מנהלים לשעבר בשתי חברות - ברוקייד סיסטמס וקומברס טכנולוג'י.



סמנכ"ל הכספים לשעבר של קומברס, דיוויד קריינברג, הודה אתמול בעבירות של קונספירציה והונאה בניירות ערך, במסגרת חלקו בפרשת האופציות. אלכנסדר, שנמלט לנמיביה לאחר הגשת כתב האישום במקום להתייצב למשפט בארה"ב, מחכה עתה להחלטת בית המשפט במדינה בנוגע להסגרתו לארה"ב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully