וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכישה חמישית השנה לחברת האחזקות של רוני אלרואי, חתנו של יצחק תשובה; המניה עלתה מתחילת השנה ב-120%

שרון שפורר

25.10.2006 / 13:27

קמן תרכוש את מפיצת מוצרי הפלדה DSP ב-12 מיליון דולר



מניות קמן אחזקות, אשר בשליטת רוני אלרואי, חתנו של איש העסקים יצחק תשובה, עלו מאז תחילת השנה ב-120% ופיצו את המשקיעים על עלייה של כ-2% בלבד ב-2005 כולה. ברקע לעלייה המרשימה, שהביאה את שווי השוק של קבוצת האחזקות לכ-240 מיליון שקל, ניצבת שורת צעדים שבוצעו בה מאז רכישת השליטה על ידי אלרואי ב-2004. בכלל זה, רכישת 4 חברות בתחומי התעשיה והמסחר, הקמת חברת נדל"ן משותפת עם גבי פרל, כניסה של שמרוק להשקעה בקבוצה בהיקף של כ-100 מיליון שקל, ורכישת קרן הון הסיכון נטולת הפעילות ובעלת קופת המזומנים הדשנה - מופת.



היום, מדווחת קמן אחזקות גם על הרחבת עסקיה בארה"ב. קמן תרכוש את חברת DSP האמריקאית תמורת כ-12 מיליון דולר והקצאת מניות. DSP עוסקת בהפצת מוצרי צנרת מפלדה, תוך התמקדות בשוק הדלק ובמוצריו הנלווים. לחברה סניפים באטלנטה, יוסטון ודנוור, והיקף הכנסותיה השנתי הגיע בשנת 2005 לכ-23.7 מיליון דולר. בקמן מסרבים לחשוף את שיעורי הרווחיות של החברה הנרכשת, אך הערכות בשוק הפלדה מדברות על שיעורים של כ-5% בלבד - שיעורי רווחיות נמוכים גם ביחס לחברות תעשיה מסורתיות.



פעילותה של DSP, אומרים בקמן, סינרגטית לחברת GFF, המוחזקת בבעלותה המלאה של מנדלסון - החברה הבת של קמן, ושבאמצעותה היא פועלת כיום בתחום הזורמים. לצורך העסקה, תקים מנדלסון חברה בת חדשה, שתבצע את רכישת DSP, ושתחזיק במקביל גם את הבעלות המלאה ב-GFF. החברה החדשה תנוהל על ידי בוב אליוט - המכהן כיום כמנכ"ל DSP וימונה לנשיא החברה הממוזגת, ונדב יקיר, המנכ"ל הנוכחי של GFF.



חברת GFF סיימה את שנת 2005 עם הכנסות של כ-15.1 מיליון דולר. ל-GFF סניפים באטלנטה ובניו-ג'רזי. בקמן אחזקות אומרים כי על בסיס הצמיחה המסתמנת בשתי החברות במהלך 2006, ועל בסיס תחזיות הצמיחה של שוק הזורמים בארה"ב, צפויה החברה החדשה - שתפעל באמצעות 5 סניפים ברחבי ארה"ב - להגיע עם השלמת העסקה למחזור הכנסות של כ-50 מיליון דולר.



בעסקה עצמה תשלם החברה הבת לאחד מבעלי מניותיה של DSP סכום של כ-9 מיליון דולר תמורת 60% ממניות החברה, ואילו למנכ"ל DSP, בוב אליוט, המחזיק כיום ב-40% ממניות החברה, ישולם סכום של 3 מיליון דולר, ובנוסף יוקצו לו 20% ממניותיה של החברה החדשה. בין החברה החדשה לבין מנכ"ל DSP נחתמו הסכמי אופציה הדדיים, המאפשרים לחברה החדשה לרכוש תוך 5 שנים את מלוא אחזקותיו בחברה, ובמקביל מאפשרים למנכ"ל למכור לחברה החדשה את אחזקותיו.



מניות קמן עולות היום ב-1.8% במחזור של כ-215 אלף שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully